اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

پذیرش دانشجو در 4 رشته تخصصی پزشکی / افزایش 25 درصدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: چهار رشته جدید تخصصی در حوزه علوم پزشکی راه‌اندازی می‌شود که شامل رشته جراحی عمومی، روانپزشکی، پزشک خانواده و همچنین بیماری‌های قلبی است.

پذیرش دانشجو در 4 رشته تخصصی پزشکی / افزایش 25 درصدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ما در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته پرستاری، بهداشت محیط، بالینی، میکروب‌شناسی و مدیریت خدمات درمانی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنیم تا سطح خدمات در استان اردبیل ارتقا یابد.

وی از جذب 25 دانشجو در رشته پرستاری و 25 دانشجو برای رشته فوریت‌های پزشکی از مهر ماه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: مرکز آموزش عالی سلامت که مجوز آن اخذ شده در مشگین‌شهر و پارس‌آباد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی خلخال به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خبر داد و گفت: امسال سه رشته و سال آینده نیز چهار رشته جدید به رشته‌های این دانشکده افزوده می‌شود.

پور‌فرضی به افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و یادآور شد:‌ در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه 2 هزار و 400 نفر هستند که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش جذب دانشجو را شاهد هستیم.

 

مرکز تحقیقات SDH در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه عملکرد از حوزه پژوهش و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیز بیان داشت: ما درحوزه پژوهش دو کنگره بین‌المللی را با مشارکت بیش از 700 نفر برگزار کردیم که شامل کنگره بیوفیزیک – شیمی و میکروبیولوژی بود که در این کنگره‌ها به ترتیب 9 و 7 نفر از محققان برجسته بین‌المللی شرکت داشتند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل از برگزاری کنگره ملی قرآن‌پژوهی طب در اردبیل خبر داد و افزود: همه این کنگره‌ها و همایش‌ها به شکل مطلوب و به میزبانی اردبیل برگزار شد.

پور‌فرضی از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و تصریح کرد:‌ قرار است مرکز تحقیقات SDH (عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ) در محل بیمارستان علی  اصغر اردبیل راه‌اندازی شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دو مرکز توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان فاطمی و امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد و گفت:‌ دومین نشریه علمی ـ پژوهشی ما با نام سلامت و بهداشت مجوز دریافت کرد که ما آمادگی داریم مقالات اعضای هیئت علمی را در این نشریه به چاپ برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از هزینه‌کرد 123 میلیون تومان برای خرید تجهیزات رفاهی و فعالیت‌های فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و ابراز داشت: 400 نفر از دانشجویان در خوابگاه‌های جدید اسکان یافته‌اند و بالغ بر یک میلیارد و 210 میلیون تومان وام دانشجویی نیز در قالب تسهیلات تحصیلی، ضروری و همچنین سفر حج به دانشجویان پرداخت شده است.

این مسئول همچنین از برگزاری اردوهای ساحتی ـ زیارتی داخل استان و برون استانی خبر داد و تصریح کرد:‌ چهار مورد از این اردوها خارج از این استان و 10 مورد در داخل استان برگزار شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل به برپایی نمایشگاه‌های کتاب، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی، راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی، برگزاری همایش‌های فرهنگی و اعزام دانشجویان به نمایشگاه‌های کتاب به عنوان عملکرد حوزه پژوهشی – دانشجویی و فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌فرضی اذعان داشت: در حال حاضر چهار رشته جراحی اطفال، عروق، نازایی و شبکیه در استان اردبیل دایر نشده است که امیدواریم با ارتقای سطح خدماتی که در حوزه تخصصی و فوق تخصصی شاهد آن هستیم راه‌اندازی این رشته‌ها را نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/62005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول