اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه مطرح کرد

پیشرفت 97 درصدی بازارچه تعاون روستایی دهدشت

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی کهگیلویه با اشاره به پیشرفت 97 درصدی بازارچه روستایی دهدشت گفت: این بازارچه در آینده‌ نزدیک افتتاح می‌شود.

پیشرفت 97 درصدی بازارچه تعاون روستایی دهدشت

عطا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با بیان اینکه یکی از وظایف شبکه تعاونی‌های روستایی، عاملیت توزیع مواد سوختی بین روستاییان و کشاورزان است، اظهار داشت: در این راستا تاکنون بیش از دو میلیون لیتر نفت سفید در مراکز عرضه مواد نفتی و جایگاه سوخت روستایی در سطح شهرستان توزیع شده است.

سلیمانی مهم‌ترین رسالت شبکه تعاون روستایی را ارائه خدمات به روستائیان، اعضا تشکل‌های تحت پوشش در چارچوب اهداف و اساسنامه‌های تعاونی‌های روستایی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش تولیدات روستایی، تعاون روستایی با ارائه خدمات مختلف، نقش مهمی در بخش کشاورزی و دامپروری ایفا می‌کند.

وی از روستائیان به عنوان بخش مولد جامعه یاد کرد و افزود: باید به طریق مختلف در جهت تقویت حوزه‌های مختلف روستانشینان کمک کرد تا از مهاجرت آن‌ها جلوگیری شود.

 سلیمانی تصریح کرد: توزیع نفت سفید بین روستاهای واقع در شهرهای دیشموک، سوق و قلعه رئیسی به منظور مصارف خانگی و سوخت مدارس انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر لیتر نفت به قیمت یک هزار ریال به آنان عرضه شده، عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود نفت در این روستاها ارائه نشده است.

سلیمانی در ادامه به راه‌اندازی بازارچه روستایی در دهدشت  اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدات روستائیان و کمک به عرضه محصولات آنان، بازارچه روستائیان به زودی در دهدشت راه‌اندازی می‌شود.

وی، پیشرفت کاری این بازارچه را 97 درصد دانست و بیان داشت: در آینده نزدیک شاهد افتتاح بازارچه عرضه محصولات روستایی خواهیم بود. 

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه باید به بحث تولید در روستاها کمک شود، اذعان داشت: با تقویت تولید روستایی می‌توان از مهاجرت و مصرف‌گرایی روستائیان جلوگیری کرد.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه در پایان یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که روستاها در تولید محصولات دامی و کشاورزی تقویت و حرف‌ زیادی برای گفتن داشته باشند و این امر جز با حمایت از تولید روستایی محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/82008/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول