اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 17 شرکت تعاونی روستایی زنان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعالیت 17 شرکت تعاونی روستایی زنان در خراسان جنوبی خبر داد.

فعالیت 17 شرکت تعاونی روستایی زنان در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله رضازاده پیش از ظهر امروز در جمع اعضای فعال شرکت‌های تعاونی روستایی بانوان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سطح خراسان جنوبی 17 شرکت تعاونی روستایی زنان با 3 هزار و 886 نفر عضو و سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 105 میلیون و 324 هزار و 400 ریال مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: این تعاونی‌ها 54 روستا را تحت پوشش اهداف و برنامه‌های خود قرار می‌دهند.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به عمده فعالیت این تعاونی‌ها گفت: در قالب ماده پنج اساسنامه، شرکت‌های تعاونی روستایی زنان، ایجاد کارگاه‌های تولیدی مانند شیرینی‌پزی، فرآوری محصولات لبنی، تولید عرقیات گیاهی، خیاطی، پارچه‌بافی، تولید نهال، پرورش مرغ بومی و بسته‌بندی خشکبار است.
رضازاده تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌ها راه‌اندازی پایگاه‌های آموزشی، احداث مسکن، تقویت واحدهای اعتباری، پرداخت وام قرض‌الحسنه به  اعضا، راه‌اندازی مرکز رشد زنان کارآفرین بخش کشاورزی، حضور فعال در نمایشگاه‌ها، اخذ مجوز مهد کودک و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیر عامل، اعضا و هیئت مدیره است.
وی افزود: وضعیت زنان در روستاها و اشتغال زنان روستایی که ناشی از تلاش موفق این شرکت‌ها است دستاوردهای ارزشمندی را به دنبال داشته است.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند اظهار داشت: در سال‌های اخیر شرکت‌های تعاونی روستایی زنان این استان مقام اول کشوری را احراز کرده و علاوه بر تأمین نیازهای اولیه بر اساس درخواست اعضاء و فروش محصولات تولیدی زنان روستایی در بازار این شرکت‌ها علاوه بر حضور فعال در نمایشگاه‌های استانی و کشوری اقدام به ایجاد فروشگاه‌های مصرف در سطح روستاهای حوزه عمل خود و راه‌اندازی غرفه‌های فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی در مرکز استان کرده است.
رضازاده یادآور شد: تا پایان سه ماهه دوم سال جاری چندین دوره آموزشی ویژه شرکت‌های تعاونی روستایی زنان برگزار شده که 450 نفر در غالب 4 هزار و 179 نفر روز آموزش‌های لازم و مورد نیاز را دیده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول