اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شبکه تعاون روستایی خراسان جنوبی؛

1200 کیلوگرم گل زعفران از کشاورزان خریداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از سوی شبکه تعاون روستایی استان تاکنون یک‌هزار و 200 کیلوگرم گل زعفران از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شده است.

1200 کیلوگرم گل زعفران از کشاورزان خریداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله رضازاده صبح امروز در بازدید از شبکه‌های تعاون روستایی استان اظهار داشت: به منظور حمایت از کشاورزان زعفران‌کار استان و کوتاه کردن دست واسطه‌ها این شبکه اقدام به خرید زعفران از تولیدکنندگان این محصول کرده است.
وی ادامه داد: یکی از این اهداف و برنامه‌های شبکه تعاون روستایی خرید محصولات کشاورزی در قالب خریدهای تضمینی و توافقی به منظور چتر حمایتی از کشاورزان است که در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: توسط اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی در قبال خرید یک‌هزار و 200 کیلوگرم گل زعفران مبلغ 240 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده است.محصول زعفران پس از فرآوری و بسته‌بندی برای عرضه راهی بازار مصرف می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: برداشت زعفران در برخی ازمناطق استان آغاز هنوز ادامه دارد که اوج برداشت آن نیمه آبان‌ماه بود.
غلامرضا هادربادی افزود: این استان با سطح زیر کشت حدود 13هزار هکتار مقام دوم تولید زعفران در کشور را داراست.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود 41 تن زعفران در سال جاری برداشت شود که ارزش ریالی 600 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
هادربادی افزود: به دلیل شرایط خاص اقلیمی و نیز رعایت اصول کشاورزی پایدار در مورد استفاده حداقلی از سموم، عمده محصول زعفران این استان با کیفیت بالا و به صورت ارگانیک تولید می‌شود و بیشترین سطح زیر کشت زعفران مربوط به شهرستان قاینات است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول