اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌شرقی:

تولید 800 هزار فرش دستباف در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 220 هزار نفر در امر تولید فرش در استان فعالیت دارند، گفت: سالانه 800 هزار متر مربع در آذربایجان‌شرقی فرش دستباف تولید می‌شود.

تولید 800 هزار فرش دستباف در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر امانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 220 هزار نفر در امر تولید فرش در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در هر سال 800 هزار متر مربع در استان آذربایجان شرقی فرش دستباف تولید می‌شود.این در حالی است که بیش از 35 درصد صادرات فرش دستباف از آذربایجان شرقی صورت می گیرد.

امانی با بیان اینکه 135 دوره آزمون به بافی برای 297 نفر برگزار شده است، گفت: در سال جاری برای 38 هزار و 200 مورد کارت قالی بافی به بافندگان صادر شده است.

مشکل در تهیه مواد اولیه و توزیع

امانی در ادامه به بیان برخی مشکلات در امر تهیه و تولید فرش اشاره کرد و گفت: در تهیه مواد اولیه و توزیع آن مشکل داریم و نیز مشکل مادی و تامین نقدینگی از دیگر مواردی است که اتحادیه‌ها و تعاونی‌های فرش دستباف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: در راستای توسعه تجارت فرش دستباف استان و به منظور کمک به  روند سلیقه یابی در حوزه تولید و تجارت فرش برای نخستین بار در کشور نمایشگاهی از مبل و فرش همزمان با آغاز سومین جشنواره فروش فرش افتتاح شد.

امانی افزود: جشنواره فروش فرش دستباف با همکاری تشکل‌های قالی تبریز، مراغه، هریس، آذرشهر ، سردرود و سایر حوزه‌های روستایی و شهری قالی در سطح استان برگزار می‌شود که ویژه فروشندگان قالی است.

انتهای پیام/60002/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول