اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی خراسان ‌جنوبی:

نیاز خودمصرفی دلیل کاهش خرید محصولات کشاورزان استان است

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی خراسان ‌جنوبی گفت: کاهش خرید محصولات تولیدی کشاورزان در سال زراعی جاری به دلیل نگهداری نیاز خود مصرفی کشاورز در طول سال بوده است.

نیاز خودمصرفی دلیل کاهش خرید محصولات کشاورزان استان است

عبدالله رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به کاهش میزان خرید گندم تضمینی از کشاورزان اظهار کرد: تعیین نرخ تضمینی به عنوان یک سوپاپ اطمینان برای کشاورز و در راستای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در فروش محصولات تولیدی است.

وی بیان داشت: نرخ تضمینی توسط کارشناسان ذیربط و بر اساس آنالیز هزینه‌های انجام شده و میزانی هم بیشتر از آن تعیین می‌شود تا در زمان فروش محصول کشاورز متضرر نشود.

رضازاده با بیان اینکه دولت کشاورز را مجبور به خرید تضمینی محصولاتشان نمی‌کند، تصریح کرد: کشاورز می‌تواند بخشی از محصول تولیدی خود را برای خود مصرفی (چه به صورت خوراکی و چه به صورت بذر) برای سال آینده نگه داشته و مازاد محصول خود را به هر قیمتی که بخواهد در بازار به فروش برساند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: چنانچه قیمت فروش در بازار کمتر از قیمت نرخ تضمینی باشد می‌تواند آن را با نرخ تضمینی تعیین شده به دولت فروخته تا از ضرر و زیان وی جلوگیری شود.

رضازاده بیان داشت: عمدتأ هدف دولت بر خرید توافقی محصولات کشاورزان و عرضه آن در بازار است که در سال جاری نیز به صورت توافقی و در اختیار کارخانجات آرد برای قرار گرفتن در چرخه مصرف قرار گرفته است.

وی به دلایل کاهش خرید محصول تولیدی در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: کاهش خرید محصولات تولیدی کشاورزان در سال زراعی جاری به دلیل نگهداری نیاز خود مصرفی کشاورز در طول سال و نیاز مصرف بذر آن در راستای خشکسالی‌های پی در پی بوده است.

رضازاده اضافه کرد: همچنین اختلاف قیمت ایجاد شده در بازار برای شرایط اقتصادی موجود در بازارهای جهانی بوده که یکی از دلایل آن فروش محصول تولیدی توسط کشاورزان به افراد غیر است که می‌تواند کاهش خرید تضمینی را به دنبال داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: شبکه تعاون روستایی با عقد قرارداد خرید به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همکاری دارد.

انتهای پیام/69002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول