اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توسط سازمان تعاون روستایی؛

1150 تن بذر اصلاح شده گندم در خراسان جنوبی تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: این سازمان مقدار یک‌هزار و 150 تن گندم برای کشاورزان گندم‌کار تولید کرده است.

1150 تن بذر اصلاح شده گندم در خراسان جنوبی تولید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله رضازاده پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حمایت از کشاورزان و زارعان مقدار یک‌هزار و 150 تن بذر اصلاح شده گندم به ارزش 5 میلیارد و 839 میلیون و 816 هزار و 143 ریال با ارائه معرفی نامه‌های جهاد کشاورزی، در سراسر استان تولید و برای توزیع به اتحادیه تعاونی روستایی خراسان جنوبی تحویل شده است.
وی ادامه داد: هر ساله در راستای تولید انواع بذور گندم مرغوب و اصلاح شده قراردادی با کشاورزان پیشرو در سطح استان در این مورد منعقد می‌شود و محصول تولیدی آنها بعد از طی مراحل مختلف پس از تأیید، به اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی برای انجام عملیات بوجاری و سایر عملیات آماده سازی تحویل می‌شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی استان نسبت به نظارت بر مزارع و همچنین ارائه مشاوره به کشاورزان گندم‌کار طرف قرارداد با جدیت طی چندین مرحله صورت می‌گیرد.
رضازاده افزود: هم‌اکنون میزان 774 هکتار از مزارع این استان تحت کشت بذر اصلاح شده گندم و همچنین جو برای تولید بذور در طبقه‌های مختلف بذری قرار دارد.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری میزان یک‌هزار و 285 تن گندم از کشاورزان در داخل استان و همچنین 25 تن بذر اصلاح شده از خارج استان خریداری شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی یاد‌آور شد: تولید بذور اصلاح شده مرغوب در استان نیاز کشاورزان به واردات بذر از سایر استان‌های کشور مرتفع می‌شود.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول