اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 136 شرکت تعاونی روستایی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعالیت 136 اتحادیه و شرکت تعاونی تحت پوشش این سازمان در سطح استان خبر داد.

فعالیت 136 شرکت تعاونی روستایی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی، محمد طاهری با اشاره به تعداد تشکل‌های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی، اظهار داشت: هم‌اکنون 136 اتحادیه و شرکت تعاونی در سطح استان فعال است.
وی اضافه کرد: این شرکت‌ها و اتحادیه‌ها در زمینه‌های مرغداری، دامداری، گندم‌کاری، زرشک‌کاری، پسته‌کاری، زعفران‌کاری، گل و گیاه، زنبور داری، مکانیزاسیون، بازرگانی و خدماتی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان فعالیت می‌کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 48 شرکت تعاونی روستایی، 17 شرکت تعاونی روستایی زنان، 60 تعاونی کشاورزی، شش اتحادیه تعاونی روستایی شهرستانی و پنج اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی استانی در سطح استان فعالیت دارند.
طاهری به پیشینه، قدمت و نقش بی‌بدیل تشکل‌های تعاون روستایی در سطح سطح روستاها از لحاظ فعالیت و خدمات‌دهی اشاره کرد و ادامه داد: این شبکه در راستای توسعه پایدار جامعه روستایی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی تصریح کرد: عمده فعالیت‌های این سازمان و شبکه تعاون روستایی در بخش کشاورزی شامل اقدامات هدایت، حمایتی و نظارتی و پشتیبانی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش است.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی آموزش اصول تعاون به اعضا و ارکان تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها به منظور اداره شرکت‌های تعاونی (روستایی، کشاورزی، زنان) و اتحادیه‌ها، تعلیم و تربیت نیروی انسانی، خدمات فنی و مشاوره‌ای، مالی و اعتباری، خدمات حقوقی، بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی و دامی، تاسیساتی و زیربنایی تامین کالاهای معیشتی و نهاده‌های حرفه‌ای مورد نیاز و دفاع از منافع صنفی اتحادیه‌ها و شرکت‌ها، خدمات حسابرسی و نظارت در راستای کنترل مسائل مالی و فعالیت‌های اقتصادی را از جمله فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.
طاهری از واگذاری نظارت راهبردی بر امور تعاونی‌های تولید روستایی به تعاون روستایی خبر داد و افزود: در سطح استان هم‌اکنون 30 شرکت تعاونی تولید فعال دارد.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان به اخذ مجوز تاسیس شش شرکت تعاونی روستایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین یک واحد اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استانی و یک واحد اتحادیه شهرستانی نیز در این زمینه فعال هستند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول