اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر در خراسان‌جنوبی

نخستین اتحادیه تعاونی روستایی زنان کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از افتتاح نخستین اتحادیه تعاونی روستایی زنان کشور در این استان هم‌زمان با دهه فجر خبر داد.

نخستین اتحادیه تعاونی روستایی زنان کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله رضازاده ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی متولی بخش‌های متعددی است، اظهار داشت: عمده‌ترین آن ایجاد زیرساخت‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه بیش از 150 هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، سهامی زراعی و تولید استان هستند، افزود: در حوزه تعاون روستایی قریب به 150 شرکت تعاونی روستایی زنان، تخصصی، کشاورزی و تعاونی تولید فعالیت دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این میزان 11 اتحادیه تعاونی روستایی، 49 شرکت تعاونی روستایی، 17 شرکت تعاونی زنان، 48 شرکت تخصصی کشاورزی، 29 شرکت تعاونی تولید و هفت شرکت سهامی زراعی در حوزه خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند.

*فعالیت 11 اتحادیه تعاونی در خراسان‌جنوبی

رضازاده با اشاره به اینکه 11 اتحادیه تعاونی در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد شش اتحادیه تعاونی روستایی و پنج اتحادیه تعاونی کشاورزی است.

وی با اشاره به تعداد اشتغال تعاونی‌های استان گفت: حدود 700 شغل ثابت در حوزه تعاونی‌های استان انجام گرفته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی افتتاح نخستین اتحادیه تعاون روستایی زنان کشور را یکی از برنامه‌های این نهاد در دهه فجر عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت تعاونی به‌ عنوان موفق‌ترین تعاونی زنان نمونه کشور در سال گذشته انتخاب شده و در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

رضازاده ادامه داد: این اتحادیه تعاونی با پوشش دادن 3 هزار و 814 نفر از زنان روستایی به‌ عنوان نخستین اتحادیه زنان روستایی مطرح است.

وی بهره‌‌‌برداری از انبار 700 تنی، سیلوی هزار تنی و ساختمان اداری شرکت پیام دام خوسف و بهره‌برداری از یک واحد نانوایی در روستای سه‌قلعه شهرستان سرایان با زیر پوشش قراردادن 5 هزار و 800 نفر را از پروژه‌های افتتاحی این نهاد در دهه فجر برشمرد.

*خرید توافقی 19 هزار تن محصولات کشاورزی در سال‌جاری

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از خرید توافقی 19 هزار تن محصولات کشاورزی در سال‌جاری از کشاورزان استان خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی از جمله سازمان تعاون روستایی خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی است که این امر در خراسان‌جنوبی در دو محصول زرشک و زعفران صورت گرفته است.

رضازاده با بیان اینکه سیاست دولت بیشتر بر خرید توافقی است، یادآور شد: بهترین روش خرید محصولات کشاورزی خرید توافقی و تضمینی است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول