اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

کاهش 90 درصدی میزان خرید گندم تضمینی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: امسال خرید گندم تضمینی از کشاورزان خراسان‌جنوبی 90 درصد کاهش یافته است.

کاهش 90 درصدی میزان خرید گندم تضمینی در خراسان‌جنوبی

عبدالله رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: پایین بودن قیمت اعلامی از سوی دولت نسبت به قیمت بازار آزاد و تحویل ندادن گندم توسط کشاورزان مهم‌ترین دلایل کاهش خرید گندم تضمینی در استان بود.

وی افزود: امسال 479 تن گندم تضمینی به ارزش 201 میلیون و 180 هزار تومان از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 7 هزار و 476 تن گندم تضمینی به ارزش 2 میلیارد و 691 میلیون و 360 هزار تومان از کشاورزان استان خریداری شده بود.

رضازاده اظهار کرد: زمان خرید محصولات تضمینی توسط دولت تعیین می‌شود که از 15 فروردین‌ماه آغاز و تا 15 آذر‌ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته 15 مرکز خرید در استان فعال بوده که امسال کمیته خرید گندم یک مرکز خرید تضمینی گندم سربیشه را حذف کرده بود.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: خرید تضمینی نرخ خرید محصول از کشاورز توسط شورای اقتصاد و دولت تعیین می‌شود که کشاورز در صورت تمایل محصول خود را اگر در بازار به قیمت مناسب نخرند به مراکز خرید تعاون روستایی استان تحویل و وجه آن را نقدا دریافت می‌کند.

انتهای پیام/69002/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول