اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان استان زنجان عنوان شد

حل مشکل بزرگترین واحد تولیدی زنجان در گرو پرداخت بدهی‌های دولت

خبرگزاری فارس: کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان با طرح مشکلات شرکت ترانسفورماتور سازی کوشکن به کار خود پایان داد.

حل مشکل بزرگترین واحد تولیدی زنجان در گرو پرداخت بدهی‌های دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان،  در کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان استان زنجان که با حضور نمایندگان شرکت تسکو برگزار شد، نماینده این واحد تولیدی با طرح مشکلات این شرکت خواستار رسیدگی و ارائه راهکار مناسب برای رفع موانع موجود شد.

کمبود نقدینگی، عدم وصول مطالبات این شرکت از دولت، مالیات بر ارزش افزوده را از مهم‌ترین مشکلات شرکت عنوان شد.

نماینده شرکت ترانسفورماتور سازی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت مهم‌ترین خریدار محصولات این شرکت بوده و به دلیل عدم پرداخت به موقع بدهی‌های خود این قبیل شرکت‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.

نعمتی افزود: از سوی دیگر اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای فروش محصولات تولیدی قبل از دریافت هزینه تولید از مشتریان موجب گردیده شرکت با کمبود نقدینگی مواجه شود که می‌توانند با تهاتر بدهی‌ها با خزانه دولت این مسئله را حل کنند.

همچنین در این نشست مسئله اخذ بدهی‌های بانکی بر اساس ارز مبادله‌ای مطرح شد که بر همین اساس شرکت‌هایی که اقدام به اخذ وام با ارز مرجع از شبکه بانکی کرده‌اند در زمان باز پرداخت باید وام خود را بر اساس ارز مبادله‌ای پرداخت کنند که این موضوع نیز منجر به بروز مشکلات متعددی در واحدهای تولیدی شده و بر مشکلات آنان افزوده است.

گفتنی است، شرکت تسکو با 650 نفر پرسنل در حال حاضر یکی از شرکت‌های فعال استان بوده و تا کنون اقدام به تعدیل نیرو نکرده است.

10 درصد تولیدات این شرکت جنبه صادراتی داشته و 90 درصد محصولات به مصرف داخلی می‌رسد.

در پایان این جلسه به پیشنهاد اعضا تاسیس اتاق فکر با همکاری جمعی از اساتید و فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه دانشگاه‌ها و ایجاد واحد شورای حل اختلاف تجار و بازرگانان در اتاق زنجان مطرح و به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول