اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

فعالیت 1347 واحد تولیدی طلا در اصفهان / 91 واحد دارای پروانه استاندارد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: یک‌هزار و 347 واحد تولیدی طلا در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که تنها 91 مورد از این واحد‌ها در سطح استان پروانه استاندارد را دریافت کرده‌اند.

فعالیت 1347 واحد تولیدی طلا در اصفهان / 91 واحد دارای پروانه استاندارد هستند

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت دریافت پروانه‌های استاندارد توسط واحد‌های تولیدی طلا در استان اظهار کرد: اصفهان در زمینه تولید طلا رتبه دوم را در سطح کشور دارد و بیشترین تولید طلا در سطح کشور پس از تهران در استان اصفهان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انگ فلزات گران‌بها و فعالیت تولید‌کنندگان فلزات گران‌بها باید براساس استاندارد باشد که در حال حاضر این واحد‌ها بیشترین محصولات موجود در اصفهان بوده که درصد بالایی از این واحد‌ها پروانه استاندارد دارند، اضافه کرد: یک‌هزار و 347 واحد تولیدی طلا در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و این واحد‌ها باید اقدامات لازم را در راستای دریافت پروانه استاندارد خود انجام بدهند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تنها 91 واحد تولید طلا در سطح استان پروانه استاندارد را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کم‌تر از 10 درصد واحد‌های تولیدی طلا در استان دارای پروانه استاندارد هستند، ادامه داد: اما سایر واحد‌های تولیدی طلا در سطح استان دارای کد شناسایی هستند و هیچ واحدی بدون داشتن کد شناسایی اجازه فعالیت و حق تولید ندارد.

شفیعی با بیان اینکه یک‌هزار و 347 واحد تولیدی طلا در سطح استان دارای کد شناسایی هستند، تاکید کرد: هر مصنوع طلا که بدون کد شناسایی استاندارد تولید و در بازار عرضه شود به عنوان کالای قاچاق و غیر‌استاندارد به شمار می‌رود و این کالا‌ها قابل جمع‌آوری از بازار‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه این کالا‌ها توسط کارشناسان و بازرسان مراکز تولید و عرضه طلا جمع‌آوری می‌شوند، افزود: این کارشناسان و بازرسان به واحد‌های تولید‌کننده طلای بدون کد شناسایی استاندارد اجازه توزیع و عرضه کالا‌های قاچاق و غیر‌استاندارد را نمی‌دهند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام ترازو‌های مراکز عرضه انگ فلزات گران‌بها سالی یک مرتبه بازرسی، کالیبره و کنترل می‌شوند، گفت: اما بیشتر ترازو‌ها خود کالیبره هستند اما بازرسی این ترازو‌ها توسط اداره استاندارد هر ساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه صنف طلا‌فروشان در استان در راستای این موضوع با اداره کل استاندارد همکاری ویژه و مناسبی داشته‌اند، اظهار کرد: این ترازو‌ها هر ساله کنترل می‌شوند و پس از بازرسی و کنترل برچسب و تأییدیه استاندارد بر روی آنها نصب می‌شود.

شفیعی با تاکید بر اینکه در صورتی که مردم تمایل به کنترل طلایی از نظر وزن و عیار باشند این اداره آماده کنترل طلا‌ها و رسیدگی به درخواست‌های مردم است، ادامه داد: اما آزمونی که بر روی طلا انجام می‌شود یک آزمون مخرب و به دنبال این آزمون مقداری از مصنوع طلا از بین می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول