اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر خبر داد

اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر گفت: به واحدهای تولیدی و خدماتی استان در صورت داشتن شرایط و امتیاز لازم گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا می‌شود.

اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل سعیدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد برای نخستین‌ بار به آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی که در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت مؤثری ارائه کرده‌اند بر اساس ضوابط مربوطه و احراز شرایط، گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطاء کند.

وی افزود: با انجام مراحل کارشناسی و تایید کمیته فنی گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در طول سال به واحدهای تولیدی و خدماتی که دامنه فعالیت آنها در استان بوشهر است اعطاء می‌شود.

‌سعیدیان با اشاره به اینکه فراخوان آیین نامه اجرایی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در پورتال سازمان صنعت،معدن و تجارت به آدرسwww.boushehr.mim.gov.irfi  ‌درج شده ‌اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند  حداکثر تا تاریخ 12 بهمن ماه امسال با مراجعه به ساختمان شماره دو این سازمان واقع در خیابان رئیسعلی دلواری، بالاتر از چهارراه کشتیرانی جهت دریافت فرم مربوطه مراجعه کنند.

‌سعیدیان خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی پس از مطالعه روند اجرایی پیوست، فرم مذکور را تکمیل  و طی نامه‌ای درخواست خود را به همراه مدارک لازم برای ثبت نام اولیه به دبیرخانه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر تحویل و رسید آن را دریافت کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مورد نحوه اعطای تندیس حقوق مصرف‌کنندگان  افزود: گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به شرکت‌هایی که حداقل موفق به کسب 50 امتیاز از 100 امتیاز شوند اعطاء می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر تصریح کرد:  داشتن پروانه بهره‌برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران از سوی استاندارد، ثبات نسبی در قیمت گذاری کالا و خدمات در چارچوب ضوابط قیمت گذاری مراجع قانونی و عدم افزایش بیش از یک بار در سال، تولید برمبنای حداقل 50 درصد ظرفیت اسمی، نداشتن زیان مالی عملیاتی در سال مورد بررسی و سال قبل آن، گسترده توزیع کالا یا خدمات در سطح حداقل یک استان و کالا یا خدمات شاخص آن واحد را از جمله مهم‌ترین شرایط لازم برای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان  است.

شاخص‌های ارزیابی شرایط گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر در ادامه با اشاره به چهار شاخص مهم برای ارزیابی شرایط گواهینامه رعایت مصرف‌کنندگان اظهار داشت: شاخص قیمت کالا و خدمات با 10 زیر شاخص و 30 امتیاز، شاخص کیفیت با 9 زیر شاخص و 10 امتیاز، شاخص سوم شاخص رضایت مشتری که بسیار مهم است با 30 امتیاز و شاخص توزیع و خدمات پس از فروش با 11 زیر شاخص و 30 امتیاز در مجموع 100 امتیاز را در بر دارد.

وی با اشاره به شکل گیری کمیته فنی و اعضای آن گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان رئیس کمیته و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان دبیر کمیته و نمایندگان استانداری، امور اقتصادی و دارائی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی، و حراست و کارشناسان مربوطه در سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان اعضای کمیته فنی هستند.

سعیدیان زمان تجلیل از دریافت کنندگان گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را هفته اول اسفند ماه سالجاری اعلام کرد.

 رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر با اشاره به هدف این همایش و اعطای گواهینامه اظهار داشت: حمایت از تولید و تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه استانی، افزایش انگیزه و حساسیت در تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از طریق فعالیت‌های فرهنگی و تشویقی، افزایش رقابت سازنده و موثر بین

تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر، تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالا و خدماتی که دارای علامت استاندارد و یا تاییدیه از مراجع ذی صلاح داخلی و بین المللی است و تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه،تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش کالا را از مهم‌ترین اهداف اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ذکر کرد.

انتهای پیام/66006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول