اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

اجرای فاز دوم هدفمندی به مصلحت نیست/ موج تورمی پیامد اصلی افزایش نقدینگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به مصلحت نیست، گفت: تاکنون بیش از 85 هزار میلیارد تومان در طی 25 ماه گذشته یارانه پرداخت شده است.

اجرای فاز دوم هدفمندی به مصلحت نیست/ موج تورمی پیامد اصلی افزایش نقدینگی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در همایش نقش اصناف در ارتقاء سلامت اداری با بیان اینکه اقتصاد یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل امروز کشور است، اظهار داشت: دشمنان این مسئله مهم را شناخته و برای تحمیل شرایط خاص اقتصادی برنامه‌ریزی و تمرکز کردند.

وی ادامه داد: کشور در ابعاد مختلف دارای ظرفیت‌های لازم برای ادامه حیات اقتصادی خود است و نباید در این مورد تردیدی به خود راه دهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه بخش اقتصادی قابلیت ارائه فعالیت‌های بالایی است، بیان داشت: اقتصاد کشور از توانمندی و فناوری خوبی و صاحب نظران برجسته‌ای برخوردار است و توان بهره‌گیری از دانش لازم را برای توسعه اقتصادی را در اختیار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی با کمک منابع قابل قبول، ذخایر، منابع و بسترهای طبیعی ابزار رشد و توسعه کشور است.

پورمحمدی در ادامه افزود: دشمنان اقتصاد را با توجه به اینکه محور است نشانه گرفتند و می‌دانند که فشار و سخت‌گیری اقتصادی قابل لمس و فراگیر است و در تحریم اقتصادی همه جامعه درگیر موضوع می‌شوند.

وی اضافه کرد: در کشور منابع، تولیدات و ظرفیت‌هایی داریم که بیش از مصرف داخلی است و باید صادر شود و نیازهایی داریم که نمی‌توانیم تولید کنیم و باید وارد شود و گردش مالی، خدمات، تجارب و تخصص‌ها به تعامل جهانی نیاز دارد. 

*لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: دشمنان با توان اقتصادی خود و اینکه سر نخ اقتصادی جهان در آن سوی دنیا است به مقابله با ایران برخاسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با اعمال قدرت، نظام اقتصادی کشور را می‌خواهد مختل کند گفت: دشمن برای اختلال در حمل و نقل تلاش می‌کند و این در حالی است که حمل و نقل از نیازهای اساسی اقتصاد است.

پورمحمدی با بیان اینکه ما هنوز وابسته به نفت هستیم، ادامه داد: البته اگر وابستگی نیز نداشتیم و خود تولیدکننده فراورده‌های نفتی بودیم، باز هم دشمنان با ممانعت از صادرات و اعمال تحریم‌ها برای ما مشکل ایجاد می‌کردند.

وی با بیان اینکه اهرم فشار دشمن علیه مردم کشور ما زیاد است، اظهار داشت: با توجه به اعمال تحریم‌ها کشور مشکلات زیادی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی تحمل می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: علت اصلی فشارهای اقتصادی وارد کردن فشار و اختلال در نظام اقتصادی کشور است که باید ما در این مورد با اعمال مدیریت از این وضع به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه تحول اقتصاد وابسته به تولید است گفت: برای رونق تولید توجه به ایجاد اشتغال، حمایت از سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های خارجی مد نظر باشد. 

*لزوم بهبود فضای کار به منظور ایجاد تحول اقتصادی

پورمحمدی افزود: یکی از فرصت‌های اقتصادی بهبود فضای کسب و کار است که لازمه تحول اقتصادی است و بدون توجه به این عوامل رشد اقتصادی شکل نمی گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار بود به کار و اشتغال توجه کند اضافه کرد: اما همچنان مسئله اشتغال مشکل جدی جامعه است و در حوزه‌هایی با بیکاری بیشتری روبرو هستیم.

رئیس بازرسی کل کشور ادامه داد: موضوع سرمایه و حمایت و تقویت سرمایه‌گذاری شعار سال بوده اما سرمایه‌ها افزوده نشده و فعال نشدند بلکه از منابع سرمایه‌ای در راستای مصرف بیشتر استفاده شده که از آسیب‌های جدی در برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا وقتی که ارزیابی کاملی صورت نگرفته اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به مصلحت نیست، گفت: تاکنون بیش از 85 هزار میلیارد تومان در طی 25 ماه گذشته پول پرداخت و توزیع شده است.

پورمحمدی اضافه کرد: این عدد پرداختی بسیار بزرگ است و اگر این پول موجب کاهش گرانی و تورم و افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شد ما خوشحال می‌شدیم اما با پرداخت این پول‌ها تورم و گرانی زیادی ایجاد کرده و مشکلاتی در عرصه تولید و اشتغال به وجود آمده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی بعد از هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که مشکل داریم و باید با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی، استفاده از نظرات مشاوران علمی و دانشگاهی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور این مشکلات را مدیریت کنیم.

پورمحمدی در ادامه یادآور شد: فناوری و دانش در کشور نهادینه شده و حوزه‌های دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقی کشور ظرفیت بالایی برای تولید، ارزش افزوده و فرآورده‌هایی با قابلیت‌های کمیت و کیفیت خوب برخوردار هستند که باید از این ظرفیت‌ها هوشمندانه استفاده کنیم.

وی در ادامه به مهار و کنترل تورم اشاره کرد و گفت: باید تورم واقعی و انتزاعی را کنترل کنیم و این مسئله از نکات اساسی در حوزه اقتصادی است که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: دشمنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند و دست از اذیت و آزار ملت ایران بر نمی‌دارند.

وی گفت: تفکر و منش سرمایه‌داری خیلی دوست و دشمن نمی‌شناسد و یک تفکر کور و بیمهابا است که فقط به تکاثر و افزایش سرمایه خود می‌اندیشد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دشمن از پیروزی انقلاب در هراس است، افزود: استکبار در گذشته منابع، سرمایه‌ها و ثروت ما را به یغما بردند و ما را تحقیر کردند و فرهنگ، حیثیت، شخصیت، عزت و پاکدامنی ما را به غارت بردند.

*با مدیریت صحیح از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

وی اضافه کرد: ایرانی های افراد بی‌هوشی نیستند بلکه مردمی باهوش و با تدبیر هستند که می‌توانند با مدیریت از تحریم‌ها عبور کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه در داخل کشور یک سری مشکلات داریم بیان داشت: با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودمان و با اتکا به همبستگی و مشورت‌پذیری مشکلات داخلی را خودمان حل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حل مشکلات داخلی نیازی به فرمول‌های ویژه ندارد و بسیار ساده است چرا که راهکار حل مشکلات در اراده مردم طراحی شده است. 

*شورای شهر مشکلات را حل نمی‌کند

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر مشکلات را حل نمی‌کند و باید تلاش شود شورای شهر جدید و توانمندی ایجاد شود، تصریح کرد: شهرداری فقط به فکر دو تا خیابان و زیباسازی نباشد.

وی اضافه کرد: شهر فقط ایجاد پارک و فضای سبز نیست که شهر فرهنگ شهر، افکار، اقتصاد، انسان‌های شهر است که انسان‌های ساکن شهر باید احساس نشاط کنند و باید شهرداری‌ها شهرداری واقعی شوند و شوراها نباید شورای شهرداری‌ها باشند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در ادارات افرادی را انتخاب کنیم که دغدغه مردم و انگیزه کار را داشته باشند و نماینده‌ای انتخاب شود که نیازهای جامعه را بشناسد و مصالح مردم و کشور را مد نظر کارهای خود قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم باید مدیر اجرایی را انتخاب کرد که واقعیت‌های زندگی مردم بشناسد و مشکلات جامعه را هوشمندانه و عالمانه با توان و ظرفیت ملی حل کند.

پورمحمدی در ادامه بابیان اینکه منابع و ظرفیت‌های مناسب داریم یادآور شد: نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و با توجه به اینکه قابلیت‌های فراملی، منابع انسانی و جامعه بزرگ قابل ملاحظه‌ای داریم و باید از زیرساخت‌ها و بسترهای آن با شرکت در انتخابات در راستای حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

همچنین در پایان این مراسم از سه زندانی سیاسی قبل از انقلاب همدان با اهدای لوح تقدیر از طرف رییس سازمان بازرسی کل کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/89019/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول