اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی خبر داد

کاهش فساد اداری با نظارت سیستم دیجیتال

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از سیستم نظارت دیجیتال سبب کاهش فساد اداری می‌شود.

کاهش فساد اداری با نظارت سیستم دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بعد از ظهر امروز احمدرضا مشایخی در پنجمین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی آذربایجان‌غربی که به میزبانی اداره کل گمرکات آذربایجان‌غربی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: عوامل ایجاد فساد اداری و راهکارهای ارتقا سلامت اداری باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت و آزادی اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی از عوامل ایجاد فساد اداری است، تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته از اهرم نظارت همگانی برای جلوگیری از فساد اداری استفاده می‌شود.

مشایخی ناآگاهی مردم از قوانین و مقررات و عدم وجود مرجع مشخص برای رسیدگی به شکایات مردم را از عوامل فساد اداری عنوان کرد و گفت: وجود این مسائل سبب سردرگمی مردم می‌شود.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی افزود: کافی نبودن درآمد و فقدان قوانین و مقررات انطباقی از سایر عوامل ایجاد فساد اداری است.

وی عوامل فرهنگی، شخصیتی و اداری را در بروز فساد اداری مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: برخی از کارها از جمله رفیق بازی در ادارات به مرور زمان به صورت فرهنگ تبدیل می‌شود و زشتی خود را از دست می‌دهد و باید به این مسائل توجه کافی داشته باشیم.

مشایخی به افزایش شناخت از ساده‌سازی رویه‌ها و قوانین سازمانی اشاره کرد و گفت: عدم شناخت کافی از قوانین سازمانی به عنوان یک معضل دامن‌گیر سیستم اداری شده و به شدت به آن لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: استفاده از نظارت دیجیتال یا الکترونیک از طرف اداره کل بازرسی آذربایجان‌غربی به شدت در حال پیگیری است و با راه‌اندازی آن فساد اداری به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/61010/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول