اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کرج خبر داد

توزیع علوفه توسط مامورین یگان اداره حفاظت محیط زیست کرج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کرج از توزیع علوفه توسط مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست این کلانشهر خبر داد.

توزیع علوفه توسط مامورین یگان اداره حفاظت محیط زیست کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان البرز، فردین حکیمی اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل سرما و یخبندان در ارتفاعات شمالی البرز و به تبع آن کاهش مواد غذایی مورد نیاز حیات‌وحش، مقادیر قابل توجهی علوفه از سوی اداره حفاظت محیط زیست کرج تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال حضور حیات‌وحش در پایین‌دست ارتفاعات و اطراف روستاها٬ طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، این مواد غذایی در زمان مناسب در مکان‌هایی که بیشترین احتمال حضور حیات‌وحش که عمدتاً کل و بز می‌باشد٬ توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی (محیط‌بانی وارنگه رود) توزیع می‌شود.

حکیمی گفت: حیات‌وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به ویژه کل و بز به دلیل سرمای شدید برای تامین علوفه مورد نیاز، به حاشیه جاده‌ها و روستاها پناهنده شده و با تلاش شبانه‌روزی و مراقبت‌های ویژه ماموران به صورت دستی اقدام به توزیع علوفه در منطقه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع علوفه تا پایان فصل سرما و مساعد شدن هوا ادامه دارد گفت: با توجه به پناهنده شدن حیات‌وحش به حاشیه روستاها و جاده‌ها، از کلیه ساکنان منطقه درخواست می‌کنیم که ضمن همکاری با ماموران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید، با شماره تلفن 35353385و 32504962 تماس بگیرند.

وی افزود: امسال حدود 3 تن علوفه برای تغذیه حیات‌وحش توسط مأموران توزیع شده است.

انتهای پیام/2302/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول