اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چابهار:

ریشه‌کنی عملی فساد سبب شکوفایی در تولید ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چابهار گفت: تنها راه شکوفایی در تولید ملی، ریشه‌کنی عملی فساد در جامعه است.

ریشه‌کنی عملی فساد سبب شکوفایی در تولید ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز وحدت‌بخش و پر صلابت نماز جمعه با حضور گسترده مردم ولایی و همیشه در صحنه چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان اظهار داشت: امروز شاهد هستیم فساد گسترده در لایه‌های مختلف جامعه و مسئولان سبب شده تا تولید ملی و سرمایه‌گذاری در این راستا با مشکلات جدی مواجه شود به طوری‌که با ادامه‌دار بودن این شرایط در آینده نزدیک دیگر اثری از تولید ملی در ایران نخواهد بود.

وی افزود: متأسفانه ریشه‌های تنومند فساد در ابعاد مختلف در جامعه به اصطلاح اسلامی ما به حدی گسترده و گسترش یافته است که دیگر فضایی برای تنفس تولید ملی و اشتغال‌زایی مولد باقی نگذاشته و این در حالی است که مسئولان با خودخواهی‌های جناحی نیز هر روز این مشکلات اقتصادی را تشدید می‌کنند.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: خیلی از مسئولان با شعارهای زیبا اما فریبنده خود را مدعی ریشه‌کنی فساد معرفی می‌کنند اما در عمل شاهد هستیم علاوه بر اینکه در راستای گفته‌های خود گامی بر نمی‌دارند بلکه خود نیز بسترساز گسترش فساد پنهانی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شوند.

موسوی بیان کرد: تا زمانی که مسئولان برای ریشه‌کنی عملی فساد ابتدا از خودشان شروع نکنند و تنها فقط به فکر مچ‌گیری دیگران باشند نمی‌توانند داعیه‌دار خشکاندن فساد باشند و امروز نیز همین تفکر منحط سبب شده تا بسیاری از مفسدان که در حیات خلوت امن برخی مسئولان مشغول ترویج کارهای مفسده خود هستند، از هرگونه نظارتی به دور بوده و باعث افزایش روزافزون فشارهای اقتصادی به مردمی باشند که همیشه حامی نظام بوده‌اند.

وی در ادامه خطبه‌های پرصلابت نماز جمعه شهرستان چابهار افزود: دل مردم از برخوردهای جناحی سران سه قوه خون است، چرا اینها نمی‌خواهند دست از این برخوردهای جناحی و قدرت محورانه خود بردارند؟ تا کی مردم باید زیر فشارهای اقتصادی که به خاطر تصمیم‌های غیر کارشناسانه این سران سه قوه، کمر خم کنند و سکوت کنند؟ چرا فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در برنامه‌های خود محور قرار نمی‌دهید و خودمختاری و رو کم کردن قوه دیگری را دنبال می‌کنید؟

امام جمعه شهرستان چابهار ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که داعیه‌دار وحدت در جهان است اما جای بسی تأسف دارد که مسئولان سه قوه در کوچک‌ترین کارهایی هم با یکدیگر متحد نبوده و در زمین دشمن مشغول به بازی خطرناکی هستند که می‌تواند نتایج تلخی را به همراه داشته باشد و مردم به عنوان ولی‌نعمتان این نظام مردمی، به حدی زیر فشارهای اقتصادی باشند که دشمن از دعواهای جناحی مسئولان برای پیشبرد اهداف خود استفاده راهبردی می‌کند.

موسوی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند و آگاه باشند به گفته رهبر معظم انقلاب «دشمن تمامی تحرکات مسئولان را زیر نظر داشته و طوری عمل نکنید که باعث خوشنودی آنان و نارضایتی مردم شوید» و اگر کماکان جنگ بر سر قدرت را سران سه قوه به این شیوه ادامه دهند، به طور حتم دیگر در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت و نارضایتی مردمی بر اثر فشارهای کمرشکن اقتصادی در جامعه رشد مخربی خواهد یافت.

وی با اشاره به هفته وحدت و لزوم پیروی سیره وحدت رسول مکرم اسلام در جامعه اسلام گفت: در جامعه اسلامی بعضی‌ها از وحدت تعریف درستی نداشته و فکر می‌کنند وحدت یعنی همه مذاهب و عقاید یکی شدن و این در حالی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب «وحدت واقعی، وحدتی است که در آن تنازع نباشد».

خطیب جمعه چابهار با بیان اینکه تنازع یعنی انکار دین و این مهم نباید به صورت مستقیم در جامعه عنوان شود افزود: تنازع نیاز به فضای حوزوی دارد تا افراد با بحث‌های علمی و بیان استدلال عقاید خود، پاسخ دریافت کنند و این در حالی است که امروز عده‌ایی با اهداف مختلف سعی دارند تنازع را وارد فضای جامعه و رسانه‌ها کرده و از طریق ایجاد شبهات دینی برخی عقاید خود را به جامعه تحمیل کنند که این مهم را امروز توسط سلفی‌ها در سوریه و عراق و پاکستان شاهد هستیم.

موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چابهار در جمع پرشور مردم خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی از کوچک‌ترین فضاهایی که بتوانند وحدت مردم را خدشه‌دار کنند استفاده می‌کنند و باید هوشیارانه با برخی القائات دینی در جامعه برخورد و فضایی ایجاد کنیم که همگان از وحدت واقعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/75002/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول