اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تعریض خیابان‌های آبپخش

بلوارهایی از تیر برق در وسط خیابان‌های آبپخش/ مسئول جمع‌آوری تیرهای برق؛ شهرداری، بنیاد مسکن یا اداره برق؟

خبرگزاری فارس: تعریض خیابان‌ها و معابر عمومی یکی از اقداماتی است که در سال‌های گذشته در نقاط مختلف شهری آبپخش شاهد آن بوده‌ایم اما این طرح‌ها با اشکالاتی همراه هستند به طوری که هم‌اکنون تیرهای برق در وسط خیابان‌ها قرار دارند.

بلوارهایی از تیر برق در وسط خیابان‌های آبپخش/ مسئول جمع‌آوری تیرهای برق؛ شهرداری، بنیاد مسکن یا اداره برق؟

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری در آبپخش شاهد بوده‌ایم و تمامی اقدامات صورت گرفته بر اساس خواسته‌های شهروندان بوده و سهولت زندگی شهری را برای شهروندان به دنبال داشته است.

تعریض خیابان‌ها و معابر عمومی یکی از اقدامات ارزشمندی است که در سال‌های گذشته در نقاط مختلف شهری در آبپخش شاهد آن بوده‌ایم؛ این طرح‌ها عمدتاً با اشکالاتی همراه هستند.

در بافت قدیمی شهر تعریض معابر عمومی و خیابان‌ها پس از عقب‌نشینی منازل مسکونی انجام می‌شود و عدم هماهنگی در عقب‌نشینی در مناطق مختلف شهری از عواملی بوده که در این زمینه مشکلات فراوانی به ‌وجود آورده است.

از مسائلی که در تعریض معابر عمومی اعتراض شهروندان را به دنبال داشته، تیرهای برقی است که هنوز در وسط خیابان‌ها قرار دارند و عملاً نقش بلوار را برای خیابان‌ها ایفا می‌کنند.

حسین هدایت از شهروندان آبپخشی در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: وجود تیر برق در وسط خیابان‌های عریض چهره‌ای نازیبا برای شهر ایجاد کرده و مسئولان باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر زشت کردن چهره شهر وجود تیرهای برق در وسط خیابان‌ها باعث وقوع تصادفات و مسائل ترافیکی نیز می‌شود.

شهروند دیگری نیز در این باره گفت: زیباسازی چهره شهر امری است که بر عهده مسئولان قرار دارد و وجود تیرهای برق چهره شهر را نازیبا کرده است.

کرامت علایی یادآور شد: نوسازی شبکه برق آبپخش باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراکه وضعیت شبکه‌ها خطرناک است.

یکی دیگر از شهروندان آبپخشی نیز در این زمینه اظهار کرد: وجود تیرهای برق در خیابان‌های شهر به منظور تعریض خیابان امری مناسب نیست و از شورا، شهرداری و اداره برق می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.

صادق طوسی افزود: شهر آبپخش دارای جذابیت گردشگری و توریستی است و این تیرهای برق و سایر موارد مشابه زیبنده شهر نیست.

 *اداره برق متولی جابه‌جایی نیست

رئیس اداره برق آبپخش در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: بر اساس قوانین موجود و مصوبه هیئت وزیران، جابه‌جایی پایه‌های برق پس از تعریض معابر عمومی بر عهده شهرداری است و اداره برق هیچ مسئولیتی در این خصوص عهده‌دار نیست.

عبدالرسول بوستانی اضافه کرد: در برخی موارد اداره برق از محل اعتبارات داخلی خود اقداماتی در این زمینه انجام داده که تنها با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان صورت پذیرفته است.

وی افزود: بر اساس قانون هر گونه جابه‌جایی تاسیسات شهری و روستایی پس از اجرای پروژه‌های عمرانی به عهده دستگاه متولی است که در مناطق شهری شهرداری‌ها و در مناطق روستایی نیز بنیاد مسکن این وظیفه را انجام می‌دهد.

بوستانی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در مناطق روستایی مکررا عملیات مربوط به جابه‌جایی تاسیسات را انجام می‌دهد ولی از ناحیه شهرداری شاهد کم‌کاری در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات اداره برق محدود است و اگر بخواهیم اعتبارات را صرف جابه‌جایی تاسیسات کنیم، پروژه‌های ترمیم، نوسازی و تقویت ولتاژ با مشکل مواجه خواهد شد.

بوستانی ادامه داد: جابه‌جایی تاسیسات برق با توجه به آرایش شبکه هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت و به‌ طور متوسط هزینه جابه‌جایی هر متر از شبکه برق 500 هزار ریال است.

رئیس اداره برق آبپخش خاطرنشان کرد: شهرداری مجوزهای لازم برای ساخت و ساز و عقب‌نشینی را می‌دهد و باید جابه‌جایی تاسیسات را همزمان با صدور مجوزهای لازم انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز خواستار توجه اداره برق آبپخش به جابه‌جایی تیرهای برق شد.

مصطفی رضایی در این ارتباط به فارس گفت: اداره برق در ماه‌های گذشته تعامل خوبی با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی داشته است و در سایه این تعاملات اقدامات ارزشمندی را در سطح شهر شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: برخی خیابان‌های شهر تعریض شده‌اند که در آن معابر پایه‌های برق وسط خیابان قرار دارد و انتظار داریم اداره برق نسبت به جابه‌جایی این پایه‌های برق اقدام کند.

-----------------------------

گزارش از مسعود باقری

-----------------------------

انتهای پیام/2451/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول