اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد

آغاز مطالعات طرح جامع تأمین آب شرب قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: مطالعات مرحله دوم طرح جامع تأمین و انتقال آب شرب و صنعت این استان آغاز شد.

آغاز مطالعات طرح جامع تأمین آب شرب قزوین

کیومرث دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پس از پایان مطالعات تکمیلی و مرحله نخست طرح جامع تأمین و انتقال آب شرب و صنعت استان قزوین و تصویب مبانی طرح از جمله جمعیت، سرانه آب شهری و روستایی، نیازهای آب شرب و صنعت این استان و منابع تأمین آب در مراجع ذیربط و اخذ مجوز تخصیص آب از وزارت نیرو، مطالعات مرحله دوم طرح در ناحیه یک آبرسانی استان قزوین در محدوده آبیک، اقبالیه شامل 9 شهر و 95 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفر از آبان ‌ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: هدف از این مطالعات بررسی و ارزیابی ظرفیت منابع آب موجود اعم از سطحی و زیرزمینی و همچنین انتقال و تأمین آب مطمئن و با کیفیت مورد نیاز مصارف شرب ناحیه یک این استان در افق میان مدت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: در حال حاضر کل آب شرب مورد نیاز این استان از محل منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود و با توجه به افت کمی و کیفی این منابع، اجرای این طرح امکان تأمین آب شرب مورد نیاز این استان در دهه‌های آتی را با بهره‌گیری از منابع آب سطحی فراهم خواهد آورد.

دانشجو در پایان یادآور شد: در اجرای این طرح احداث یک واحد تصفیه‌خانه آب شرب با ظرفیت یک هزار و 400 لیتر در ثانیه، 130 کیلومتر خطوط انتقال آب و دو باب مخزن 10 هزار مترمکعبی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2667/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول