اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیله‌سوار در مجلس:

مطالعات استخراج نفت مغان تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سه ماه آینده مطالعات اکتشاف استخراج نفت مغان به پایان رسیده و مشخص می‌شود ذخیره نفتی این منطقه چه قدر است.

مطالعات استخراج نفت مغان تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در نشست با مردم بیله‌سوار اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از مسئولان و نمایندگان وعده‌های نابه‌جایی را در تأمین اعتبار استخراج و اکتشاف نفت مغان دادند در حالی که هنوز مطالعات این طرح تمام نشده تا ببینیم در کدام نقطه و با چه میزان ذخیره می‌توان نفت استخراج کرد.

وی با یادآوری اینکه برای این موضوع از طریق وزارت نفت مجوزهای لازم صادر شده تا در صورت تأیید ذخایر ارزشمند نفت استخراج صورت بگیرد، تصریح کرد: رئیس جمهور در این زمینه دستور ویژه‌ای را صادر کردند تا بعد از سال‌ها حرف و حدیث در مورد استخراج و اکتشاف نفت مغان این مسئله به واقعیت تبدیل شود.

برومند در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار و ضرورت احیای گمرک اصلاندوز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از وزیر اقتصاد خواسته‌ایم در این زمینه رایزنی‌ها را با کشور مقابل انجام دهد تا شاهد فعال بودن گمرک اصلاندوز شویم.

این مسئول ضرورت توسعه و تقویت رابطه با کشور دوست و همسایه آذربایجان را به عنوان امت شیعی و مسلمان یادآور شد و اضافه کرد: ما قطعاً در تعاملات خود سعی می‌کنیم حفظ حدود و حریم داشته باشیم و به قوانین بین‌المللی نیز در توسعه ارتباطات پایبند باشیم.

وی به دخالت‌های بی‌مورد برخی از دولت‌ها و کشورهای متخاصم در تقویت رابطه ایران با آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای از به هم ریختن رابطه ایران با آذربایجان سود می‌برند که عزمشان را جزم کردند تا به هر نحو ممکن جلوی این کار را بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در توسعه روابط دو کشور برخی از اقدامات و حرکت‌ها باید با تفاهم و همدلی بیشتر با خوشی و خرمی به سرانجام برسد، بیان کرد: به هم خوردن رابطه ایران با آذربایجان آرزوی بسیاری از دول استکباری است که سعی می‌کنند در این زمینه با شیوه‌های مختلف وارد میدان شوند.

منابع طبیعی پا فراتر از قانون نگذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی درگیری‌های مردم منطقه مغان با منابع طبیعی هشداری را به مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان داد و یادآور شد: شایسته نیست مسئولان این حوزه پا فراتر گذاشته و بی‌جهت و بی‌دلیل ساکنان منطقه و کشاورزان حقیقی را اذیت کنند.

برومند گفت: وضعیت مالکیت بسیاری از اراضی که منابع طبیعی مدعی آن است، معلوم و مشخص می‌باشد و ما از مجموعه منابع طبیعی استان انتظار داریم دست از اقدامات ایذایی بردارند و اجازه دهند بیش از این مردم از قبل کشاورزی و کشت و زرع خود را انجام دهند.

وی افزود: بخش عظیمی از مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان در مورد حل مشکل بیکاران و افراد فاقد شغل است که در این زمینه انتظار داریم براساس دستورالعمل جدید استخدام نیروها به خیل عظیمی از بیکاران پاسخی منطقی و قابل قبول داده شود.

برومند از مجموعه‌های کارآفرین منطقه مغان نظیر کشت و صنعت خواست در ایجاد فرصت‌های اشتغال بیش از همیشه فعالیت داشته و زمینه اقدامات مثبت و سازنده را فراهم بیاورند.

انتهای پیام/62006/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول