اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سومین روز از دهه مبارک فجر

5 ایستگاه‌ مطالعاتی کتاب در اصفهان افتتاح شد / امکان خرید کتاب های ایستگاه های مطالعاتی

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سومین روز از دهه مبارک فجر پنج ایستگاه‌ مطالعاتی کتاب در اصفهان افتتاح شد.

5 ایستگاه‌ مطالعاتی کتاب در اصفهان افتتاح شد / امکان خرید کتاب های ایستگاه های مطالعاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا یاوری ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه کتاب استانداری اظهار کرد: امروز پنج ایستگاه کتاب در مکان‌های پرتردد شهر اصفهان شامل ترمینال صفه و کاوه، فرودگاه، استانداری اصفهان و ایستگاه قطار افتتاح می‌شود.

وی افزود: توسط نهاد کتابخانه‌های کل کشور در دهه فجر 142 ایستگاه کتاب با 2 میلیون و 250 هزار کتاب در کل کشور افتتاح می‌شود که 12 درصد آن به اصفهان اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار این طرح در اصفهان بالغ بر یک میلیارد تومان است افزود: برای این ایستگاه‌های کتاب 288 هزار کتاب در 15 عنوان با موضوع‌های کودک و نوجوان، اجتماعی، فرهنگی و رمان برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 127 هزار عنوان در ترمینال کاوه، 105 هزار عنوان کتاب در ترمینال صفه، 42 هزار فرودگاه، 10 هزار و 500 عنوان در ایستگاه راه‌آهن و 3 هزار عنوان کتاب برای استانداری در نظر گرفته شده است.

یاوری با بیان اینکه در سال آینده نیز 31 ایستگاه در استان اصفهان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با هر ارگانی که آمادگی داشته باشد نیمی از هزینه ایستگاه‌های کتاب را تقبل کند برای برپایی این ایستگاه‌ها و پذیرش 50 درصد هزینه‌های دیگر همکاری و سازه دستگاه نیز به آنها اهداء می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون از بیمارستان‌ها، مطب پزشکان و نهادهای دیگر درخواست برپایی ایستگاه‌‌های مطالعاتی را داشته‌ایم و اتحادیه هتل‌داران نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تاکید کرد: این طرح با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که کتاب باید در دسترس مردم باشد انجام شده است تا مردم در اوقات فراغت خود در برخی مکان‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره سیر مطالعاتی کتاب‌های این ایستگاه مطالعه روند مطالعاتی مشخص و پیوسته‌ای دارد.

یاوری با اشاره به اینکه از محاسن این ایستگاه این است که مردم خود کتابدار و نظر هستند، گفت: فردی کتابی را از میان کتاب‌های ایستگاه مطالعه مورد علاقه و توجه شخصی قرار گیرد می‌تواند برای هر کتاب مبلغ دو هزار تومان به شماره حساب 123 به نام مؤسسه انتشارات کتاب نشر در بانک ملی و تجارت و یا به شماره کارت 6037991199516588 به نام موسسه کتاب نشر واریز کند.

وی با بیان اینکه این طرح تا سه ماه به صورت آزمایشی برقرار است، ادامه داد: کتاب‌های این طرح توسط 28 کارگروه تخصصی در حوزه و دانشگاه انتخاب شده است و با توجه به اینکه هر دو ماه یکبار عنوان‌های کتاب عوض می‌شود می‌توان گفت سالی 200 عنوان کتاب در این ایستگاه‌ها در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول