اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

کلنگ‌زنی شبکه خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب در تویسرکان

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه مبارکه فجر کلنگ شبکه خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب از سد مخزنی سرابی با حضور مدیرکل آب منطقه‌ای همدان به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی شبکه خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان همزمان با دهه مبارکه فجر انقلاب با حضور مدیرکل آب منطقه‌ای همدان، فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستانی کلنگ احداث شبکه خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب شهر  تویسرکان از سد مخزنی سرابی به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در حاشیه این آیین ضمن تبریک بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تصفیه خانه آب شرب شهر تویسرکان در فاصله هفت کیلومتری شرق شهر احداث می‌شود.

علی کمندانی با اشاره به این که محل احداث تصفیه خانه در فاصله حدود 3.5 کیلومتر از سد سرابی واقع شده است، گفت: خط انتقال آب از سد سرابی  به تصفیه خانه به طول 3.5 کیلومتر و از تصفیه خانه به مخزن بهشت زهرا(س) به طول حدود 9 کیلومتر احداث خواهد شد.

وی در خصوص اهداف طرح اظهار داشت: تأمین آب شرب دراز مدت شهر تویسرکان، منطقه سرابی و سرکان از سد مخزنی سرابی به میزان 7.7 میلیون متر مکعب در سال از اهداف تعریف شده و مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دو بخش خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب تویسرکان طراحی شده، ابراز کرد: جمع کل طول لوله‌ها 12.5 کیلومتر، طول خط انتقال از سد به تصفیه خانه 3.5 لیتر در ثانیه، ظرفیت خط انتقال از سد تا تصفیه خانه 350 لیتر در ثانیه، نوع لوله GRP،  قطر لوله 600 میلی‌متر، طول خط لوله انتقال از تصفیه خانه تا مخزن شهر 9 کیلومتر، ظرفیت خط انتقال از تصفیه خانه تا مخزن شهر 330 لیتر در ثانیه، نوع لوله فولادی و قطر لوله 500 میلی‌متر است که در عملیات شبکه خط انتقال آب از سد مخزنی سرابی اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: واحدهای اصلی تصفیه خانه شامل آشغال‌گیر، واحدهای انعقاد و لخته‌سازی، واحدهای ته‌نشینی، فیلتراسیون، کلرزنی، مخزن آب تصفیه شده (دو قلو به ظرفیت 5 هزار مترمکعب) و واحدهای لجن خشک‌کن می‌شود.

وی اذعان داشت: برآورد هزینه‌های مورد نیاز اجرای عملیات اتمام کار در تأمین لوله‌های GRP در حدود 3.5 کیلومتر، خریداری لوله و اتصالات مابقی خط (لوله‌های فولادی و اتصالات و شیر آلات)، هزینه‌های اجرای خط انتقال، اجرای تصفیه‌خانه، و هزینه‌های خدمات کارفرمایی شامل استملاک، برق‌رسانی به تصفیه خانه و تأمین برق مصرفی، حق الزحمه مشاور و آزمایشگاه 385 میلیارد ریال است.

فرماندار تویسرکان نیز ضمن تقدیر از مسئولان امر، تأمین آب شرب را  برای شهرستان یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بحران آب مختص به شهر ما تنها نیست بلکه امری است که در همه جای کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن رضانیا اجرای این طرح را از مطالبات ضروری شهرستان خواند و تصریح کرد: آب امروز نقش حیاتی در همه امور دارد و عملیاتی شدن و مورد بهره‌برداری قرار گرفتن پروژه نگرانی‌ها را در این خصوص کمتر خواهد کرد.

وی خط انتقال آب و تصفیه خانه سد سرابی را نیازمند همت جدی و  تعامل همه جانبه مسئولان دانست و گفت: همه باید در نهادینه شدن درست و بهینه مصرف کردن این مهم در تمام امور فردی و اجتماعی دقت کنیم.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول