اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

بهره‌مندی 80 درصد روستای گیلان از آب شرب

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: 80 درصد جمعیت روستایی گیلان دارای آب شرب و سالم هستند.

بهره‌مندی 80 درصد روستای گیلان از آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در مراسم بهره‌برداری همزمان از 314 پروژه عمرانی و تولیدی روستایی گیلان در روستای سقالکسار این شهر با اشاره به اینکه کار مطالعه و تهیه سند روستاهای نمونه از دو سال پیش در گیلان با شناسایی 30 روستا آغاز شد، اظهار کرد: پس از مطالعات انجام‌ شده و نظر کارشناسان، تعداد پنج روستا به عنوان روستاهای نمونه استان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: روستای سقالکسار روستای نمونه جلگه‌ای است و روستای دستک در بخش ساحلی و روستای کوهستانی آغوزبن رودبار به دلیل وجود نخستین شهید انقلاب گیلان یعنی شهید حجت‌الاسلام سید یونس رودباری جزو روستای نمونه معرفی شده‌ است.

استاندار گیلان بررسی مشکلات موجود در روستا و تلاش برای برطرف کردن آن ها را از اهداف تهیه این سند نامید و یاد‌آور شد: با پیروزی شاهد توسعه زیادی بودیم.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی به فکر تعلقات دنیوی در خدمت به مردم باشد رسوا می‌شود، تصریح کرد: در گذشته 430 کیلومتر راه روستایی داشتیم که اکنون این رقم به هشت هزار و 900 کیلومتر رسیده است.

هاشم‌نیا اضافه کرد: قبل از انقلاب با صادرات شش میلیون بشکه نفت راه روستایی ما نامناسب بود و امروز با صادرات حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه شرایط خوبی رقم خورده است.

وی با اشاره به وجود فقر بی‌سوادی در سال‌های قبل از انقلاب در کشور، خاطر نشان کرد: 5.5 درصد مردم کشور دانشجو بوده و حدود 25 درصد از جمعیت کشور در حال درس‌ خواندن هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه 65 هزار واحد مسکونی به روستاییان تحویل داده شده است، خاطر نشان کرد: 80 درصد جمعیت روستایی استان دارای آب شرب سالم هستند.

وی با اشاره به آگاهی‌ داشتن مسئولان در بحث گرانی و مشکلات مردم، بیان کرد: مشکلات مردم را درک می‌کنیم اما مقایسه اقدام‌ها و خدمات نظام با گذشته نباید نادیده گرفته شود. 

هاشم‌نیا ادامه داد:‌ مردم با بصیرت و شناخت خود همواره در برابر هجمه‌های دشمنان اطراف خدمات نظام و آرمان‌های آن حلقه می‌زنند و در کنار رهبری حرکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور چشمگیر مردم با وجود تبلیغات منفی دشمنان بودیم، اظهار کرد: مردم در تمام مقاطع انقلاب و دفاع مقدس حضور پررنگ داشته‌اند و امروز انقلاب در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته است.

سید جلال نورموسوی با بیان اینکه 142 پروژه گازرسانی در دهه فجر انجام شده است، افزود: از این تعداد پروژه حدود 82 پروژه گازرسانی در روستاها بوده است.

به گزارش فارس، همزمان با افتتاح تعداد چهار هزار و 623 پروژه عمرانی و تولیدی در روستاهای کشور توسط رئیس جمهور، 314 پروژه توسعه و عمران روستایی گیلان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/84002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول