اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مطالعات ناقص عامل برخی مشکلات در زیرگذر گچساران / آمادگی لنده برای شهرستان شدن

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید خود از پروژه نیمه‌تمام زیرگذر گچساران گفت: مطالعات ناقص عامل برخی مشکلات کنونی در روند ساخت زیرگذر گچساران است.

مطالعات ناقص عامل برخی مشکلات در زیرگذر گچساران / آمادگی لنده برای شهرستان شدن

 سید حسین صابری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از روند ساخت پروژه زیرگذر این شهر اظهار کرد: پروژه زیرگذر گچساران خوشبختانه از نظر اعتباری هیچ‌گونه مشکلی ندارد و شاید یکی از دلایل کندی روند اجرای آن و مشکلات فعلی همین موضوع بوده باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی پیمانکار دریافت که شرکت نفت بدون هیچ گونه مشکلی اعتبارات را تأمین می‌کند با بلند پروازی کار را آغاز کرد و همین موجب شد که برخی مشکلات کنونی به درستی مطالعه نشود.

وی با ابراز رضایت دوباره از روند کنونی تکمیل این پروژه گفت: دو مشکل اساسی که در این پروژه اکنون به چشم می‌خورد و پیمانکار را با معضل جدی روبرو ساخته مربوط به آب‌های سطحی و زیرزمینی در پروژه است.

صابری در ادامه با بیان این دو مشکل عمده که در راه تکمیل زیرگذر موجب بروز سختی کار شده، افزود: در مطالعات اولیه راه حلی برای آب‌های سطحی و انتقال آن از محل زیرگذر دیده نشده هر چند که مطالعات مقدماتی صورت گرفته بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون تصمیم گرفته‌اند که به نحوی آب‌های فصلی زیرگذر را که حاصل بارندگی بوده به گونه‌ای به سمت رودخانه فصلی شهر هدایت کنند.

صابری افزود: وقتی در مطالعات اولیه این موضوع به طور دقیق بررسی نشده بود اکنون دو راه را در پیش رو دارند یکی اینکه به وسیله یک کانال این آب‌ها را به سمت کانال رودخانه فصلی به نحوی هدایت کنند.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به راه حل دوم اشاره کرد و گفت: اگر راه حل نخست جواب نداد مجبور هستند در امتداد رودخانه به سمت جلوتر حرکت کنند که این کار شدنی است.

صابری اما مشکل دوم را بزرگتر از مشکل نخست دانست و گفت: وقتی در هفته گذشته به محل پروژه رفتم پیمانکار به من گفت که در زیر پای ما و در عمق شش متری آب‌های فراوان زیرزمینی وجود دارد که ما را به فکر فرو برد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آقایان این مشکل را تازه امروز به ما منتقل کردند، افزود: به دلیل این که چنین مشکلی را در استان‌های دیگر و به خصوص در لرستان تجربه کرده بودم با عده‌ای از مشاورین متبحر در این زمینه در همان محل تماس گرفتم که قرار شد در این راستا چاره‌اندیشی کرده و به زودی برای ارائه راه‌حل وارد محل شوند.

وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران پروژه اکنون برای ادامه کار و تخلیه آب از چندین دستگاه پمپ آب برای تخلیه آب استفاده می‌کنند، تصریح کرد: باید فکری اساسی برای روزی شود که زیرگذر تکمیل خواهد شد و خودروها می‌خواهند از عمق شش متری آن حرکت کنند چرا که در فصول پر بارش ممکن است مشکلات بی‌شماری برای زیرگذر ایجاد شود.

صابری به پیشنهاد خود به پیمانکار این طرح برای آماده کردن بخشی از زیرگذر که دیواره‌های آن آماده شده اشاره کرد و گفت: از پیمانکار خواستم تا در این محل‌ها به جای پلیت‌های نصب شده گاردریل و نرده‌های مطمئن نصب کرده و کنارگذرها را برای رفاه حال مردم آسفالت کنند تا اینکه مشکلات کمتری از این رهگذر داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به حضور خود در جشن شهرستانی شدن شهر لنده ابراز داشت: این شهر استحقاق شهرستان شدن را داشت و دولت نیز با مصوب کردن آن همزمان با نزدیکی به جشن‌های انقلاب عیدی خوبی به این مردم داد.

وی از بازدید یک ساعته خود در سطح این شهر سخن به میان آورد و ابراز داشت: از برخی اماکن این شهر بازدیدی به عمل آوردم و این‌گونه که برآورد کردم این شهر بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای استقرار ادارات را دارد که به همت مردم و مسئولان باید این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده و لنده را از هر لحاظ برای شهرستان شدن آماده کنند.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول