اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

اجرای 50 طرح مطالعاتی در دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند از اجرای 50 طرح مطالعاتی در دانشگاه بیرجند با کمک دستگاه‌های اجرایی مختلف خبر داد.

اجرای 50 طرح مطالعاتی در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری صبح امروز در جمع اساتید دانشگاه بیرجند با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی مسائل اقتصادی مانع اجرای سریع 18 طرح عمرانی فعال در سطح دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری جذب و وضعیت اعضاء هیئت علمی رو به بهبود بوده و تعداد 66 نفر جذب شده‌اند که از این تعداد 30 نفر در رشته کارشناسی ارشد و 29 نفر رشته دکتری بوده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: همچنین این افراد آمادگی لازم برای ورود به دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و رفع مشکلات را دارند.

میری با اشاره به طرح‌های مطالعاتی در دست اجرا متذکر شد: 50 طرح با دستگاه‌های اجرایی مختلف خراسان جنوبی در دست اجرا قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه امکاناتی را برای نگه داشتن این جامعه نیاز داریم، افزود: باید با بینش بلندتری به مسائل رفاهی، سلامت، پزشکی و فرهنگی در خراسان جنوبی توجه شود. 

رئیس دانشگاه بیرجند از پیگیری بیشتری در بحث مسکن اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه بیرجند خبر داد.

وی با اشاره به بالاتر بودن جایگاه علمی دانشگاه بیرجند در مقایسه با استان‌های هم‌طراز گفت: نوع فعالیت، نگاه و عملکرد دانشگاه بیرجند طوری بوده که در پایان کار، وزارت خانه بودجه خوابگاه برای دانشجویان نخبه را اختصاص داده است.

رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به سالروز شهادت امام عسکری(ع) با بیان حدیثی از این امام همام اضافه کرد: کسی که برادر دینی خود را نصیحت کند وی را آراسته و تکریم و بزرگ کرده، اما اگر کسی برادر دینی خود را در پیش دیگران اندرز و موعظه کند، وی را تخریب کرده است.

محمدعلی جعفری با بیان اینکه توصیه امام عسکری(ع) در زمینه اجتماعی خیلی مهم است، متذکر شد: اگر اندرزها را به موقع و در جای خود بگوییم شخص را بزرگ کرده و سبب رشد وی می‌شویم، ولی اگر این اندرز را از مسیر خود منحرف کرده و طوری دیگر بیان کنیم اثر سوء دارد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی افزود: این جلسات یک دهه است که در دانشگاه بیرجند به صورت آزاد و مستقل تشکیل می‌شود و اعضاء هیئت علمی تشخیص می‌دهند که چه مباحث ضروری و علمی در این جلسات برنامه‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام/690013/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول