اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

سند آمایش سرزمینی کلید توسعه استان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: تصویب و اجرایی شدن سند آمایش سرزمینی می‌تواند کلید اصلی در توسعه فزاینده استان باشد تا در افق 1404 بتوانیم استانی توسعه یافته و در مسیر ترقی را شاهد باشیم.

سند آمایش سرزمینی کلید توسعه استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: هر چند در یک فاصله زمانی طولانی مدت این سند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تأخیرها و تنگ‌نظری‌ها نیز روبه‌رو بوده اما امروز شاهد آن هستیم بعد از برگزاری جلسات فشرده و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی این سند در شورای برنامه‌ریزی مصوب شد تا زمینه برای یک حرکت درست و اصولی در مسیر توسعه روزافزون در این استان فراهم آید.

وی تصریح کرد: در این سند محوریت مسایل مربوط به کشاورزی، آب و خاک، انرژی‌های نو و همچنین مباحث زیست‌محیطی بود که سعی شد بعد از گزارش‌گیری از مجریان و همچنین مشاوران طرح روی موضوعات مختلف بررسی‌های همه‌جانبه و کارشناسی صورت بگیرد تا شرایطی فراهم بیاید که در میان مدت و بلند مدت بتوانیم با برنامه در مسیر تحقق اهداف حرکت کنیم.

عاملی خاطر نشان کرد: البته باید این نقطه را نیز مدیران استانی و شهرستانی مد نظر داشته باشند که قرار نیست مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی آنها عیناً و مطابق با خواسته آنها در سند لحاظ شود بلکه تغییر 10 تا 15 درصدی در این زمینه حرکتی معمول به شمار می‌رود و نباید در برابر آن موضع‌گیری کرده و یا مقاومتی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه نباید نظرات کارشناسی مشاور را نادیده گرفته و یا در این زمینه نظرات خودمان را بر مباحث کارشناسی مشاوران ارجح بدانیم، اضافه کرد: مشاوران یک سری مطالب را به عنوان مسایل بنیادین و اساسی مطرح می‌کنند که توجه و علاقمندی به آنها می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌گذاری‌هایمان یاری کرده و در این حوزه دستگیر ما باشد.

وی یادآور شد: ‌البته در این بین تغییر مدیریت‌ها و شرایط نیز فضایی را فراهم کرد تا سند با برخی اصلاح‌ها و به روز رسانی‌ها همراه باشد و ما از مشاور خواستیم در حوزه انرژی‌های نو و توسعه دانشگاه‌ها و مراکز عالی در طرح آمایش سرزمینی اهداف و هدف‌گذاری‌ها را مشخص کند که در این باب به نظر می‌رسد کارهای اساسی و برنامه‌ریزی‌های درست نیز صورت گرفته است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان ادامه داد: امیدواریم بعد از تصویب شدن نهایی این سند در فازهای بعدی که قرار است پروژه‌های توسعه‌ای نیز تعریف شود مشاور راهبرد حقیقی را پیش‌بینی کرده و به متولیان حوزه‌های مختلف پیشنهاد کند تا بتوانیم در یک فرآیند 10 تا 15 سال به سمت عملیاتی شدن این برنامه‌ها حرکت کنیم.

وی گفت: البته در این مسیر باید با تدبیر مناسب کارها را به پیش ببریم تا بتوانیم به عنوان یک سند توسعه‌ای منطبق بر هدف‌گذاری درست به تغییرات مورد نظر دست یافته و شرایط یک جهش حقیقی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول