اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبارز انقلابی جنوب کشور تشریح کرد

برنامه‌ریزی برای سقوط هلی‌کوپتر حامل شاه و شهربانو در دشتستان

خبرگزاری فارس: یک مبارز انقلابی جنوب کشور گفت: سقوط هلی‌کوپتر حامل شاه و شهربانو برنامه‌ای بود که با نیروها و چهره‌های انقلابی آبپخش برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم.

برنامه‌ریزی برای سقوط هلی‌کوپتر حامل شاه و شهربانو در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حاج ماشاالله کازرونی از چهره‌های انقلابی و مبارزین جنوب کشور و استان بوشهر در آیین برگزاری کاروان فجر در دشتستان اظهار داشت: دشتستانی‌ها مردمی انقلابی و ارزشمند هستند و یکی از افتخارات مردم این شهرستان این است که در تمام دوران عمر حکومت پهلوی به استبداد و استکبار، قاطعانه «نه» گفته‌اند.

وی افزود: مردم این دیار در دوران مشروطه، جنگ جهانی اول، حاکمیت پهلوی و دستور کشف حجاب رضا شاه در صحنه‌های ایستادگی مقابل استبداد و استکبار حضور داشته‌اند.

کازرونی خاطرنشان کرد: زنان ما در دوران کشف حجاب و رواج بی‌حجابی در دوران رضاشاه، همه با هم تصمیم گرفتند که از خانه‌ها بیرون نیایند و با این تصمیم «نه» بزرگی به رضاشاه و حکومت پهلوی گفتند و مشت محکمی بر دهان این رژیم زدند.

وی ادامه داد: در دوران نهضت ملی، مقاومت مقابل رژیم پهلوی در دشتستان وجود داشته است و این شهرستان از نخستین شهرهایی بود که در عرصه‌های انقلابی وارد صحنه شد.

کازرونی ادامه داد: شهر برازجان از نخستین شهرهایی بود که رساله، پیام‌ها، اعلامیه‌ها و نوارهای صوتی سخنرانی‌های امام خمینی (ره) وارد آن می‌شد و پس از آن از دشتستان به سایر نقاط استان بوشهر وارد می‌شد.

*تبعید علما و مبارزین بزرگ به برازجان

وی تصریح کرد: وجود زندان در شهرستان دشتستان و اینکه خیلی از شخصیت‌ها و یاران امام راحل در زندان برازجان بودند، از مسائلی است که در حرکت‌های انقلابی مردم این شهرستان موثر بوده است.

کازرونی افزود: در دوران ستم‌شاهی و حکومت پهلوی برخی از علمای بزرگ، مجتهدین و یاران امام (ره) به استان بوشهر و شهرستان دشتستان تبعید می‌شدند و تمامی این مسائل از عوامل شکل‌گیری حرکت‌های عظیم انقلابی از ابتدا در شهرستان دشتستان بوده است.

وی با اشاره به خاطراتی از مبارزات با رژیم پهلوی تصریح کرد: در دوران مبارزات قرار شد شاه و شهربانو برای افتتاح شهرک دهکهنه (شبانکاره) به منطقه بیایند و با دوستان آبپخشی طرحی داشتیم که در صورت موفقیت به اجرا، بی‌نظیر بود و همه برای مسکوت بودن و موفقیت در اجرای این طرح هم‌قسم شده بودیم.

کازرونی گفت: سقوط هلی‌کوپتر حامل شاه و شهربانو برنامه‌ای بود که با نیروها و چهره‌های انقلابی آبپخش همچون حاج علی وفایی، حاج آقا مهدوی و جمعی از دوستان و چهره‌های انقلابی برنامه‌ریزی کرده بودیم.

وی ادامه داد: همه ما و دوستان آبپخشی مسلح شده بودیم و دوستانی را در دهکهنه (شبانکاره فعلی) هماهنگ کردیم که اگر موفق به انجام این کار در شبانکاره نشدیم؛ در تپه‌های دشتگور (گل‌دشت فعلی) و میلک هلی‌کوپتر را فرود آوریم.

کازرونی افزود: در دوران طرح‌ریزی اجرای این برنامه در دشتستان برخی از رفت‌وآمد‌ها و مراودات بنده کنترل شده بود و با گزارش‌هایی که ساواک بوشهر، کازرون و جهرم نوشته بود این سفر برگزار نشد و ما نتوانستیم طرح خود را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در روزها و ماه‌های آینده دو رویداد بزرگ و دشمن‌شکن داریم که تمامی امت ایران اسلامی و مردم دلاور و انقلابی دشتستان باید در آن حضور یابند.

کازرونی گفت: شرکت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و سر دادن شعارهای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که شعار محوری انقلاب ما بوده از وظایف مهمی است که این مردم مومن، متعهد و انقلابی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: نباید از وضعیت بازار که شاهد آن هستیم بهراسیم و این مسائل سبب حضور کمرنگ ما در صحنه شود، چون ما برای اهداف والا انقلاب کرده‌ایم و این مسائل از اهداف انقلاب ما نبوده است.

کازرونی گفت: انتخابات خرداد 92 که به کوری چشم دشمنان و مخالفان انقلاب با حضور پرشور مردمی برگزار خواهد شد، از برنامه‌های مهمی است که پیش رو داریم و با حضور پرشور و گسترده در این انتخابات بار دیگر وفاداری خود به نظام و انقلاب را اثبات خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول