اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس:

مجمع نمایندگان شمالغرب پیگیر پروژه‌های توسعه‌ای این منطقه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای چهار استان را از اهداف تشکیل مجمع نمایندگان شمالغرب اعلام کرد.

مجمع نمایندگان شمالغرب پیگیر پروژه‌های توسعه‌ای این منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا خان‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشکیل مجمع نمایندگان شمالغرب اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مجمع نمایندگان شمالغرب برای توسعه این استان‌ها استفاده کرد.

وی به حضور دو نفر از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: چند نفر از اعضای مجمع نمایندگان شمالغرب هم از روسای کمیسیون‌ها هستند.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی حقیقت پور و علیپور را دبیران اول و دوم مجمع نمایندگان شمالغرب کشور اعلام و اضافه کرد: خود وی یعنی خان‌محمدی هم به عنوان سخنگوی این مجمع انتخاب شده است.

وی به تشکیل کمیته‌های تخصصی مجمع نمایندگان شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: کمیته‌هایی مانند امنیت، اقتصادی و صنعتی، کمیته ویژه دریاچه ارومیه و سلامت و ورزش از جمله کمیته‌های تخصصی تشکیل شده هستند.

خان‌محمدی تعامل با وزارتخانه‌ها را از جمله اهداف تعریف شده برای تشکیل کمیته‌های تخصصی در مجمع نمایندگان شمالغرب دانست و اضافه کرد: تشکیل این کمیته‌ها به پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای چهار استان کمک شایان توجهی می‌کند.

*پیگیری دو خطه کردن قطار تهران - تبریز

وی دو خطه کردن قطار تهران - تبریز را از جمله پروژه‌های اعلام کرد که در توسعه چهار استان زنجان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و اردبیل موثر است و نمایندگان در صدد پیگیری این پروژه هستند.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، مهم‌ترین مشکل استان را صنعت اعلام کرد و گفت: استقرار برخی صنایع در استان‌ به دلایلی از جمله نیاز آنها به تزریق سوبسید ضرورتی ندارد.

وی با امتناع از مثال زدن در مورد صنایع مستقر غیر ضروری در استان زنجان تصریح کرد: استان باید به دنبال صنایع‌های‌ تک باشد.

*مجمع نمایندگان شمالغرب بنا ندارد با عنوان اهرم فشار عمل کند

خان‌محمدی با بیان اینکه مجمع نمایندگان شمالغرب کشور بنا ندارد به عنوان اهرم فشار عمل کند، اضافه کرد: این مجمع درصدد ایجاد بستر عدالت در توزیع منابع است.

وی تاکید کرد: اگر امکاناتی در سطح کشور وجود دارد باید همه استان‌ها به نسبت مساوی از آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر وجود تعامل بین مجمع نمایندگان شمالغرب و مدیران اجرایی تاکید کرد و افزود: این مجمع بنا دارد نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را به مسئولان اجرایی تذکر دهد.

وی با بیان اینکه گذشتن از حق حوزه انتخابی ظلم به مردم آن منطقه محسوب می‌شود، اضافه کرد:‌ تبدیل شدن به اهرم فشار برای جذب امکانات بیشتر هم ظلم در حق سایر استان‌ها است.

*اشتغال مهم‌ترین مشکل حوزه انتخابی است

خان‌محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت حوزه انتخابی خود گفت: چند ماه بیشتر نیست که فضای استان و حوزه انتخابی خود را درک می‌کند ولی ظواهر کار و تلاش مسئولان استان را نشان می‌دهد.

وی به ارتقای رتبه استان زنجان از 3 به 2 اشاره کرد و گفت: این ارتقا بیانگر کار و تلاش مدیران است.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی اشتغال را مهم‌ترین مشکل حوزه انتخابی خود دانست و تصریح کرد: از مسئولان اجرایی استان انتظار اقدامات جدی در این مورد وجود دارد.

انتهای پیام/73004/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول