اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

شرح وظایف مجمع نمایندگان در حال تدوین است / تدوین طرح آمایش صنعتی در مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: ما در حال حاضر شرح وظایف مجمع نمایندگان استان را در حال تدوین داریم که امیدواریم با همراهی بزرگان بتوانیم این شرح وظایف را عملیاتی کنیم.

شرح وظایف مجمع نمایندگان در حال تدوین است / تدوین طرح آمایش صنعتی در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن ظهر امروز در اولین گردهمایی اصناف و بازاریان با مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: ما امروز معتقدیم که اطاعت از مقام معظم رهبری و اطاعت‌پذیری همه مسئولان و مردم مایه وحدت و همدلی است و هرگز نباید از این حقیقت روشن و مبرهن غفلت کرد.

وی یکی از برجستگی‌های جامعه اسلامی را شاکله اصناف و بازاریان منصف و عادل توصیف کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه کشورمان و استان اردبیل از دیرباز در رونق اقتصادی و تجاری سهم داشته و منشأ اثر بوده است امروزه نیز بازاریان و اصناف در تمام عرصه‌ها ارادت خود را به نظام و ارزش‌های انقلاب نشان دادند که نمونه و مصداق آن را می‌توان شهدای ارزشمند بازاری و اصناف نام برد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اردبیل را در تمام دنیا به عشق حسین و عباس بن علی وفادارترین شخصیت جهانی به امامت و ولایت می‌شناسند، خاطرنشان کرد: امروزه این ملت با مهر و محبت بی‌پایان به ولایت فقیه اوج ایثار و شهادت‌طلبی خود را به نمایش گذاشته است.

پیرموذن گفت: یکی از اقدامات نمایندگان قانون‌گذاری به هنگام در حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده که در سال تولید ملی در تلاش هستیم تا طرح جامع حمایت از تولید را در سال مزین به این جایگاه اصیل تدوین و تصویب کنیم تا بتوانیم پشتیبان این حوزه باشیم.

وی عنوان کرد: همه امروز در صحنه حاضر شدند تا به معنای واقعی موانع و مشکلات مختلف را از پیش‌رو بردارند اما آنچه که مایه نگرانی و ناراحتی است اینکه در سال تولید ملی عده‌ای با واردات نابجا اعم از خودروهای گران قیمت و وسایل لوکس و کالاهای غیر‌ضرور سعی می‌کنند فشارها و تهدیدات اقتصادی را سنگین‌تر کنند که در این زمینه باید به هوش باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: در حالی که دشمنان و استکبار جهانی ما را در مضیقه قرار داده و سعی می‌کنند در آستانه انتخابات این ملت را در فضای پر تنش قرار دهند همه نمایندگان و دلسوزان این نظام و کشور سعی می‌کنند در نهایت اخلاص کار را با تاثیر‌گذاری بیشتر به پیش ببرند که امیدواریم نتیجه آن به سود و منفعت مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در حال حاضر شرح وظایف مجمع نمایندگان استان را در حال تدوین داریم که امیدواریم با همراهی بزرگان بتوانیم این شرح وظایف را عملیاتی کنیم.

پیرموذن افزود: در این اوضاع و احوال تخصیص اعتبارات یکی از پیگیری‌های اساسی ما بحث پتروشیمی اردبیل بوده که با رایزنی‌هایی که با سازمان بازرسی انجام شد موفق شدیم مجوزهای لازم را برای دریافت و تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی بگیریم.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن پتروشیمی اردبیل و همچنین تقویت تولید در استان بحث بیکاری و معضلات و مشکلات آن می‌تواند برطرف شود که جداً در هفت هشت ماه گذشته سعی کردیم بسیاری از این مشکلات و معضلات برطرف شود.

وی به رتبه بیست و دومی استان اردبیل در شاخص‌های توسعه یافتگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از این توصیه نیافتگی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها تحمیلی بوده به طوری که به رغم توانمندی‌های این استان در حوزه صنعت و معادنی همچون پرلیت شاهد آن هستیم که این خطه بهره‌ای از واحدهای صنعتی بزرگ نبرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در پایان سخنان خود اذعان داشت: در این زمینه طرح آمایش صنعتی کشور در مجلس در حال تدوین است که امیدواریم با تصویب آن توسعه صنعتی به صورت متعادل و یکپارچه انجام شود.

انتهای پیام/62001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول