اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 30 ماه در گفت‎وگو مجدد با خبرنگار فارس

تغییری در دارایی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان نشده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: بعد از گذشت 30 ماه از خدمتم در این سمت، تغییری محسوسی به غیر آن چیزی را که در روزهای اول مسئولیتم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اعلام کرده بودم، نشده است.

تغییری در دارایی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساده‎زیستی، عدالت‎ورزی، پرهیز از مال‎اندوزی، ایجاد فضای اعتماد و خدمت‎رسانی از واژه‎هایی است که در دولت‎های نهم و دهم پررنگ‎تر بدان پرداخته شد و اجرای طرحی که در مجلس هفتم مبنی بر «شفاف‎سازی اموال و دارایی‎های مسئولان» مطرح شد، مغفول ماند تا اینکه در دولت نهم اجرای این طرح تاحدودی کلید خورد.

تلاش برای اجرای طرح فوق به خاطر این بود که مردم به این باور برسند مسئولان نظام اسلامی به خاطر انگیزه الهی و نه انگیزه شخصی و مال‎اندوزی، مسئولیت خدمت‎رسانی مردم را به دوش می‎کشند.

شفاف‌سازی اموال و دارایی‎های مسئولان موجب ارتقای سلامت اداری است

از جمله تاثیرات مثبت این طرح بر مبنای شفاف‎سازی فضای سیاسی، اقتصادی، حس اعتمادآفرینی و ارتقای سلامت اداری بوده است.

البته طرح «شفاف‌سازی اموال و دارایی‎های مسئولان» منافع و ضررهایی به دنبال دارد که منافع آن به سمت مسئولان درستکار و امین جامعه بوده که تعدادشان هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی کم نیست چراکه این دسته از افراد همواره در تلاش هستند تا در پرتو فرامین ولایت، امانت و مسئولیتی که برای مدت کوتاهی به آنها سپرده شده استفاده بهینه کرده تا در سایه آن بسیاری از مشکلات و گره‎های مردم را مرتفع کنند.

از سویی دیگر برخی مسئولان نیز هستند که به ندای شیطان نفس خویش، لبیک گفته و از مسند ریاست و مسئولیتی که می‎تواند فرصت خوبی برای خدمت‎رسانی باشد به عنوان طعمه‎ای برای راحت‎طلبی خود و اطرافیان‎شان مورد استفاده قرار داده و می‎بینیم که یکباره در منجلاب فساد اقتصادی دست و پا می‎زنند و کارنامه سیاهی را از خود برجای می‎گذارند و طبعاً به نفع‎شان نیست که اموال و دارایی‎های خود را اعلام تا مردم از روند سلامت مالی آن‎ها مطلع شوند.

تقریباً دو سال پیش بود که معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان در ابتدای مسئولیت‎اش فهرست اموال خود را که یک واحد آپارتمان 60 متری در تهرانپارس، یک دستگاه خودروی پژو GLX که مقداری از اقساط آنها نیز باقیمانده بود به همراه یک خط تلفن ثابت در تهران، یک خط تلفن همراه و مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان سهام اعلام کرده بود.

رضا غلامی که اعتقاد به شفاف‎سازی در اعلام دارایی مسئولان قبل و بعد از تصدی‎شان در فضای جامعه دارد اینک پس از گذشت دو سال از خدمتگذاری ایشان به مردم استان گلستان، بر آن شدیم تا نتیجه اعتماد عمومی مردم را به یکی از مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی جویا شویم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان صبح امروز در حاشیه جلسه با مسئولان اقتصادی استان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص اموال و دارایی‎های خود در طی 30 ماه از خدمت خود در این استان گفت: تمام اموال دو سال اینجانب پیش از قبول این مسئولیت، بدون تغییر مانده است و فقط یک واحد آپارتمان پیش خرید شده در گرگان به مبلغ حدود 70 میلیون تومان اضافه شده است.

90 میلیون تومان کل مبلغ دریافت حقوق و مزایای اینجانب طی مدت 30 ماه گذشته

رضا غلامی اظهار داشت: کل مبلغ دریافت حقوق و مزایای اینجانب طی مدت 30 ماه گذشته حدود 90 میلیون تومان بوده که بخشی از آن صرف بازپرداخت اقساط، بدهی‎ها و هزینه‎های روزمره زندگی و بخشی دیگری صرف پیش خرید آپارتمان جدید شده است.

وی تصریح کرد: در این دوره از هیچ رانت دولتی استفاده نکرده و هدیه قابل توجهی از بخش خصوصی دریافت نکرده‌ام.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اذعان داشت: هیچ درآمدی قابل توجه دیگری غیر از حقوق و مزایا از بخش‎های دیگر خصوصی و اداری نداشته‎ام.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول