اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

تداوم رشد کتابخانه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تداوم رشد و بالندگی کتابخانه‌های عمومی، نیازمند تفکر و برنامه‌ریزی استراتژیک است.

تداوم رشد کتابخانه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در نشست شورای مدیران در شهرستان اسفراین با اشاره به سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: چنانچه بخش‌های مختلف در یک سازمان با یکدیگر ارتباط و هماهنگی داشته باشند، عملکرد آن‌ها سایر بخش‌های سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که نمونه آن را در فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل در سال جاری که به رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه منجر شده، می‌توان دید.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و پتانسیل شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در کتابخانه‌های عمومی استان نیازمند ابزار و روش‌هایی است که با توجه به تفاوت ظرفیت هر شهر و اقلیم، می‌توان به تناسب از آن‌ها استفاده کرد.

رحیمی با بیان اینکه تداوم رشد و بالندگی کتابخانه‌های عمومی نیازمند تفکر و برنامه‌ریزی استراتژیک است، تصریح کرد: مهارت مدیریت مشارکتی، بازنگری برنامه‌ها، جلسات انجمن، اطلاع‌رسانی و افزایش نظارت از ابزارهای مدیران برای تقویت و توسعه مشارکت، اطلاع از کم و کاستی و رفع آن‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی عنوان کرد: تسلط بر سند نهضت مطالعه مفید و نیز برنامه راهبردی شهرستان و آگاهی از نقاط ضعف کتابخانه‌ها می‌تواند راهگشای رسیدن به برنامه‌های افق 1414 باشد.

انتهای پیام/63001/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول