اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرعین رکورددار تغییر شهرداران

سرعین را باید با نگاه تابستانی برنامه‌ریزی کرد / ورود روزانه 200 هزار گردشگر به سرعین

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر سرعین گفت: متولیان و مسئولان برای توسعه سرعین باید این شهر را با نگاه حضور گردشگر در تابستان نگاه کرده و نسبت به توسعه همه جانبه آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

سرعین را باید با نگاه تابستانی برنامه‌ریزی کرد / ورود روزانه 200 هزار گردشگر به سرعین

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر محمدی شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید سرعین اظهار داشت: به یقین متناسب با ظرفیت شهر توریستی سرعین امکاناتی در حد و قواره این شهر اختصاص نیافته چرا که معتقدیم با ورود میلیونی گردشگران به شهر سرعین هنوز متناسب با جایگاهش توسعه نیافته است.

وی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات دولتی و استانی به شهر سرعین و نامناسب بودن وضعیت توزیع اعتبارات خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار با دید جمعیت ساکن 5 هزار نفری به شهر سرعین به هیچ وجه همخوانی با قابلیت این منطقه ندارد چرا که این شهر در یک شبانه‌روز پذیرای بیش از 200 هزار گردشگر است که در هیچ جای کشورمان چنین قابلیتی وجود ندارد و به همین خاطر ضرورت دارد بحث تبدیل سرعین به منطقه ویژه گردشگری در اولویت‌های کاری مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر سرعین افزود: اگر ما با نگاه ویژه و بین‌المللی به سرعین نگاه نکنیم این شهر نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت نمی‌تواند توسعه یابد و وضعیت موجود نیز رو به ضعف می‌گذارد.

محمدی ادامه داد: شهرداری سرعین سال‌هاست که از محل درآمد مجتمع‌های آب‌درمانی بی‌نصیب است که انتظار می‌رود در این زمینه بخشی از این درآمدها به شهرداری اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: درآمد آبگرم‌ها و آب‌درمانی‌های شهر سرعین بالغ بر 6 یا 7 میلیارد تومان است که ضرورت دارد 20 تا 50 درصد آن به شهرداری سرعین اختصاص یابد که اگر واقعاً این کار و تخصیص اعتبار انجام شود با یک تا 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی از این محل می‌توان به انجام پروژه‌های زیربنایی در این شهر امیدوار بود.

رئیس شورای شهر سرعین در پایان سخنان خود بیان داشت: برای رسیدن به توسعه واقعی در حوزه گردشگری و جذب توریسم نیاز به برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار مناسب است چرا که با وضعیت فعلی و درآمدزایی اندک نمی‌توان امیدوار بود تا تحولی اساسی رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از ابتدای سال جاری تاکنون با تصمیم شورای شهر سرعین سه شهردار در سرعین انتخاب و مسئولیتی را عهده‌دار شدند که به نظر می‌رسد این شهر در بین شهرهای استان اردبیل هم از لحاظ تغییر شهرداران و هم مدت زمان اندک فعالیت شهرداری‌ها رکورددار استان اردبیل است به طوری که شورای شهر سرعین نیمه اول امسال شهرداری را در کمتر از یک ماه انتخاب کرده و نسبت به برکناری آن اقدام کرد که در نوع خود جالب توجه بود.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول