اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

مقام دوم سرانه مطالعه از موفقیت‌های بی‌نظیر زنجان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: کسب مقام دوم کشوری در زمینه سرانه مطالعه از موفقیت‌های بی‌نظیر استان زنجان محسوب می‌شود.

مقام دوم سرانه مطالعه از موفقیت‌های بی‌نظیر زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با اشاره به کسب رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: کسب چنین موفقیتی در سایه همکاری و تلاش مسئولان استان در این حوزه محقق شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های استان در حوزه کتابخوانی موجب کسب چنین رتبه‌ای شده است، ادامه داد: وضعیت استان زنجان نسبت به گذشته قابل قبول است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این ارزیابی خارج از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این بررسی در طی چهار سال گذشته و با شاخص‌های علمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کسب این رتبه توفیقی بزرگ برای استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید برای حفظ چنین رتبه‌ای تلاش کرد.

احمدی با اشاره به اجرای طرح‌های جدید در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: باید این طرح‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی، طرح پیک مهر را از طرح‌های جدید این نهاد عنوان کرد و افزود: حمایت‌های مطلوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی از این طرح می‌شود.

*پیک مهر از طرح‌های ماندگار دولت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طرح پیک مهر از طرح‌های ماندگار دولت مهر محسوب می‌شود، افزود:‌ اجرای این طرح نتایج مطلوبی را در کشور داشته است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سوپرمارکت‌ها برای اجرای طرح پیک مهر تأکید کرد و ابراز داشت: باید قفسه کتاب در سوپرمارکت‌ها برای دسترسی آسان مردم به کتاب گنجانده شود.

احمدی با اعلام آمادگی استان برای اجرای این طرح در سوپرمارکت‌ها اذعان داشت: 14 سوپرمارکت در زنجان به عنوان نمونه، این طرح را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید سبد مطالعه خانوار افزایش یابد، افزود: باید طرح‌های جدید با جدیت لازم اجرایی شود.

*توسعه فرهنگ مطالعه در روستاها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان توسعه مطالعه در روستاها را ضروری دانست و گفت: باید اقدامات لازم برای توسعه فرهنگ مطالعه در روستاها انجام شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در بسیاری از شاخص‌های توسعه در کشور در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است، افزود: در حوزه آموزش و پرورش استان از میانگین کشوری بالا است.

احمدی، عضویت دستگاه‌های دولتی در کتابخانه‌های عمومی را به فال نیک گرفت و بیان داشت: به امید اینکه همه کارکنان دولت عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی، استخدام 30 نفر در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: اقدام ارزشمند دولت، موجب استخدام جوانان در حوزه‌های مختلف شده است.

*خدمات دهیاری‌ها در کشور بی‌نظیر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به خدمات‌رسانی 27 هزار دهیار در کشور تصریح کرد: خدمات دهیاران در بخش‌های مختلف عمرانی موجب توسعه کشور شده است.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت برای توسعه کتابخوانی نیز استفاده شود، بیان داشت: دهیاری‌ها ظرفیت‌های لازم را برای همکاری با کتابخانه‌های عمومی دارند.

احمدی، نصب تابلو برای کتابخانه‌های عمومی استان را ضروری دانست و اذعان داشت: باید شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بر ضرورت نصب تابلوی مساجد در استان تأکید کرد و گفت: نصب تابلوی مساجد یکی از نیازهای مذهبی بودن هر شهر است.

انتهای پیام/73003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول