اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد

کسب رتبه نخست مازندران در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از کسب رتبه نخست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در شبکه کتابخوانان حرفه‌‌ای کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست مازندران در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمداسماعیل امامزاده گفت: در جدیدترین رده‌بندی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شاخص تعداد اعضای شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای در استان‌های کشور، استان مازندران توانست با بیش از 15 هزار عضو، رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 109 هزار نفر در کشور عضو شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای هستند که 15 درصد از این تعداد از استان مازندران هستند.

امامزاده این موفقیت را مرهون تلاش همه کتابداران در استان دانست و گفت: البته در این آمار وضعیت شهرهای کشور نیز به تفکیک آورده شده است و شهرستان ساری نیز با در اختیار داشتن 5 هزار و 466 عضو فعال در این شبکه رتبه نخست کشور را دارا است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: با وجود این‌که استان مازندران و مرکز آن شهرستان ساری از بسیاری از کلان شهرها و استان‌های بزرگ کشور به لحاظ جمعیتی و وسعت، جمعیت کمتری در اختیار دارند رتبه نخست شهرستان و استان در کشور نشان‌دهنده همت والای همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ دوست بودن و کتابخوان بودن مردم استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در پایان این موفقیت ارزشمند را به همکاران تبریک گفت و با تأکید بر تقویت فعالیت‌ها ابراز امیدواری کرد روند این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد و از مسئولان خواست با توجه بیشتر به حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی به جبران کمبودهای شاخص‌های فضا و منابع کتابخانه‌ای کمک کنند.

کتابخانه‌های عمومی مازندران 20 نیروی جدید استخدام می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به در پیش بودن آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سهم استان مازندران در جذب نیرو را 20 نفر اعلام کرد.

امامزاده گفت: این تعداد نیرو به منظور رفع کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی هشت شهرستان استان مازندران صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر همین اساس در شهرستان آمل دو کتابدار، بابلسر یک کتابدار برای بخش کودک، شهرستان چالوس دو کتابدار برای کتابخانه و یک کتابدار برای بخش کودک، شهرستان قائمشهر یک کتابدار برای بخش کودک، شهرستان نکا یک کتابدار برای امانات و یک کتابدار برای بخش کودک، شهرستان نور چهار کتابدار و شهرستان ساری نیز دو کتابدار در بخش امانات یک کتابدار در بخش کودک و چهار کارشناس ستادی در بخش‌های آمار، برنامه‌ریزی، امور اداری و فناوری اطلاعات جذب کتابخانه‌های عمومی خواهند شد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان این‌که آزمون در 25 اسفندماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: آزمون استخدامی نهاد در دو مرحله انجام خواهد پذیرفت که در مرحله اول آزمون کتبی است و به صورت عمومی در سطح کشور برگزار خواهد شد و بعد از اعلام سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان از آن‌ها برای مصاحبه حضوری و تخصصی دعوت خواهد شد تا نفرات نهایی از میان آن‌ها جذب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران مهلت ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان را تا پایان وقت اداری 28 بهمن اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به جذب در آزمون نهاد می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت www.iranpl.ir مراجعه و ثبت‌‍‌نام کنند.

انتهای پیام/2296/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول