اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی:

تصحیح کتاب بدیع‌اللغة منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ تصحیح کتاب بدیع‌اللغة تا اوایل سال آینده خبر داد.

تصحیح کتاب بدیع‌اللغة منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تدوین کتاب بدیع‌اللغة اظهار کرد: این کتاب توسط علامه سید علی بن محمدعلی میبدی یکی از شاعران و ادیبان توانا تألیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب بدیع‌اللغة از جمله کتاب‌های لغوی دارای واژه‌های عربی بوده که واژگان آن از زبان فارسی و ترکی گرفته شده و به ترتیب حروف الفبایی مرتب شده است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی عنوان داشت: تصحیح و حاشیه این کتاب از سوی صادق اشکوری انجام شده و در آینده‌ای نزدیک از سوی نشر مجمع ذخایر اسلامی منتشر می‌شود.

کتاب بدیع‌اللغة پیش از این تنها به صورت سنگی چاپ شده بود و اوایل سال آینده به همت مجمع ذخایر اسلامی چاپ شده و ادیبان و پژوهشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

 تألیفات سید علی بن محمدعلی الحسینی المیبدی

حاج سید علی بن محمدعلی الحسینی المیبدی دارای تألیفاتی مانند ارشاد المستمع، رساله در احکام، رساله در ازاله اللحیه، الاستخارات، دیوان اشعار فارسی، اصلاح البلاد، اصلاح العباد، منظومه ایرانیه، رساله در بدل، منظومه بطیخیه، رساله تحصیل الولد، تذکرة المتعلمین، تفسیر بعض آیات قرآن مجید، منظومه حمامیه، رساله در احکام خلوت با اجنبیه، رساله در احکام خمس، شرح حدیث رأس ماه، رساله عملیه، رساله در احکام زکوه، رساله در زواید و منظومه سفر جلیله بوده است.

علامه میبدی دارای طبعی روان بوده و اشعاری در قالب‌های گوناگون برای مخاطبان سروده است.

انتهای پیام/78003/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول