اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش:

50 درصد سفارش‌های طرح کتاب من دشتستان به آبپخش تعلق دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش گفت: 50 درصد سفارش‌های طرح کتاب من شهرستان دشتستان به آبپخش تعلق دارد.

50 درصد سفارش‌های طرح کتاب من دشتستان به آبپخش تعلق دارد

علی دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور هستند و تلاش برای رفع نیازهای فرهنگی مردم در عرصه مطالعه و کتابخوانی از وظایف مهمی است که به عهده دارند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطرنشان کرد: به روز کردن منابع و مخازن کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مسائل در رفع نیازهای فرهنگی جامعه است و اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از عوامل موثر در بهبود این وضعیت است.

دهقان ادامه داد: اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های عمومی از دستاوردهای ارزشمندی است که در سال‌های اخیر صورت گرفته و این امر سبب برقراری عدالت فرهنگی و تامین کتب مورد نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با بهره‌گیری از سامانه سفارش کتاب طبق نیازها و خواسته‌های مطالعاتی اعضای خود و براساس فرهنگ جامعه به غنی‌سازی مخازن و گنجینه‌های کتب می‌پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به سطح سواد و تحصیلات افراد از خصوصیات طرح کتاب من است؛ به ‌طوری که متقاضیان در مقطع دکترا حق سفارش هشت عنوان کتاب در سال، کارشناسی ارشد شش عنوان کتاب در سال و کارشناسی و پایین‌تر حق سفارش حداکثر چهار عنوان کتاب را در طول سال دارند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش اضافه کرد: در مناطق محروم که مشکلات زیادی برای دسترسی به کتاب وجود دارد، اجرای طرح کتاب من می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در زمینه دسترسی مناسب به کتاب‌ها داشته باشد.

وی افزود: براساس اطلاعات موجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در سال جاری هفت هزار کتاب از طریق طرح کتاب من سفارش داده‌اند و از این میزان نزدیک به 50 درصد سفارشات متعلق به آبپخش بوده است.

دهقان خاطرنشان کرد: در شرایطی که پایین بودن سرانه مطالعه معضلی مهم در جوامع انسانی محسوب می‌شود، طرح کتاب من نقشی موثر در افزایش سرانه مطالعاتی افراد ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول