اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

کتاب «جایگاه بصیرت در متون دینی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «جایگاه بصیرت در متون دینی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «جایگاه بصیرت در متون دینی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب جایگاه بصیرت در متون دینی از چهار فصل شامل مفهوم‌شناسی بصیرت، عوامل بصیرت در قرآن، عوامل بصیرت در روایات و موارد بصیرت و آثار آن تشکیل شده است.

معنای لغوی ماده بصر، مفهوم اصطلاحی بصیرت، به هم تنیدگی انواع بصیرت‌ها، عوامل بصیرت در قرآن، آخرت‌طلبی، امدادهای غیبی، کتاب آسمانی، گردش شب و روز، گسترش زمین، نگرش صحیح به دنیا، اشراف بر امور، تکیه بر علم، شرح صدر، واقعیت‌گرایی، بصیرت‌خواهی، توجه به هشدارها، مرور گذشته و گذر زمان و چشم پوشی از گناهان از عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب است.

نویسنده به قرآن و سنت اهل ‌بیت(ع) به عنوان دو منبع مهم در زمینه بصیرت الهی مراجعه و عوامل بصیرت را از نگاه وحی بررسی کرده است.

در این کتاب آیات و روایات اهل ‌بیت(ع) مبنا قرار گرفته بنابراین از طرح موضوعاتی که ارتباط مستقیم با بصیرت ندارند خودداری شده است.

این پژوهش نشان می‌دهد بحث بصیرت دریایی از معارف را در برمی‌گیرد که همه آنها به نوعی به هم ارتباط دارند، به ‌گونه‌ای که تفکیک آنها از هم به اصل بحث آسیب می‌رساند و بدون در نظر داشتن جوانب بحث نمی‌توان به حقیقت بصیرت رسید بنابراین، تمام جوانب موضوع بصیرت در این کتاب مورد نظر قرار گرفته تا برای همه افراد با تمام گرایش‌ها مفید باشد.

بصیرت نوری که در قلب مؤمن متولد می‌شود

نویسنده این کتاب معتقد است: بصیرت راه آسمان را به روی انسان‌های زمینی می‌گشاید و نوری است که چشم دل را روشن می‌کند و به واسطه آن می‌توان کجی‌ را از راستی باز‌‌شناخت و به هدایت و عافیت راه پیدا کرد. بصیرت در اجتماع، حکمِ کیمیایی است که مِس وجود هر کس را مانند طلای ناب، خالص و سایه‌ امن امت می‌گرداند و اگر چند نفر از اشخاص نزدیک به رهبر جامعه، اهل بصیرت واقعی باشند، جامعه در فتنه‌ها هرگز زمین‌گیر نخواهد شد. بصیرت نوری است که در قلب مؤمن متولد می‌شود و گسترش می‌یابد و آنگاه حیات حقیقی او را ضمانت کرده و از مرگ قلب او در کوره‌های فتنه و امتحانات جلوگیری می‌کند و در مقابل نفس و شیطان، سپر بلای او می‌شود.

کتاب جایگاه بصیرت در متون دینی توسط سید ستار مهدی‌زاده تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با قیمت 45 هزار ریال و شمارگان هزار و 200 نسخه منتشر شد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول