اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

تعهدات نمایندگی‌های خودرو در پستوی قانون‌گریزی و آشتفگی

خبرگزاری فارس: آنگونه که به نظر می‌آید نظارت لازم بر روی عملکرد و نحوه خدمات‌دهی نمایندگی‌های خودرو در هرمزگان علی‌رغم برخورداری از تمامی مزایا و شاخص‌های یک واحد صنفی، وجود ندارد.

تعهدات نمایندگی‌های خودرو در پستوی قانون‌گریزی و آشتفگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کنترل بازار و طرح برخورد با متخلفان اقتصادی هم ظاهرا استثنائاتی دارد.

در میان دیوار کوتاه بخش خصوصی، دیوار بلندی هم وجود دارد که به مدد حمایت‌های نادرست دولت رنج بی‌شماری را متوجه مردم کرده، بدون اینکه کسی بتواند به شکل واقعی و مبنایی با تخلفات آن برخورد جدی داشته باشد.

این صنف که ظاهرا طعم شیرین پاسخگو نبودن را هم با تمام وجود چشیده به محلی برای جنگ اعصاب مردم تبدیل شده است که روز به روز بر دامنه نارضایتی مردم می‌افزاید.

مصداق این عبارات نمایندگی خودرو است که ظاهرا از همه مزایای یک واحد صنفی برخوردار است اما کم‌ترین وقعی را برای اجرای تعهدات خود قائل نیست.

در این مجال کاری با عدم اجرای تعهدات واگذاری خودروهای سفارشی نداریم که از قدیم هم گفته‌اند؛ "در خانه اگر کس است یک حرف بس است". اما آن‌چه در این مطلب مورد بحث است نه موضوع واگذاری خودرو بلکه عدم انجام خدمات پس از فروش است که در استان هرمزگان از آشفتگی خاصی برخوردار است.

بدیهی است انجام خدمات سرویس اولیه که با نام گارانتی از آن یاد می‌شود نیازی به اما و اگر ندارد اما جالب اینکه برخی از نمایندگی‌ها در استان هرمزگان که ظاهرا به جای تکریم ید طولایی در تخریب مشتری دارند حتی از ابتدایی‌ترین خدمات نیز دریغ کرده و در دوگانگی قانون، با خیال آسوده هر چه می‌خواهند انجام می‌دهند.

مثلا در انجام سرویس اولیه که ظاهرا جز تعهدات بی چون و چرای نمایندگی است، تنها به رفع تکلیف مشغول هستند تا اقدامی هر چند کوچک، جالب اینکه در برخی نمایندگی‌ها که محل فروش و خدمات به خودروهای گروه مشخصی است، در روز روشن سفارش خودروی معیوب سایر خودروسازی‌ها را گرفته و به راحتی عنوان می‌کنند وقتی برای رسیدگی به تعهد نمایندگی خود را ندارند.

این مهم البته نه مشکل نمایندگی‌ها بلکه ناشی از ضعف قانون و دوگانگی عملکرد مسئولان است.

از یک طرف این رویه در ردیف تخلف عدم انجام تعهد مورد تاکید یک طرف از طرفین مسئول است و در طرف دیگر مجری دیگر عنوان می‌کند که تخلفی به این نام نداریم!!

از این دو طرف که بگذریم، صنف تعمیرکاران در استان هرمزگان نیز که البته در کلیت هم دچار یک بی برنامگی مشهود است نسبت به بازرسی و توجیه و در صورت تخلف، توبیخ این قبیل نمایندگی‌ها اقدام شایانی را انجام نمی‌دهد.

این گونه موارد که مشت نمونه خروار است البته قابل تعمیم به خدمات در بخش‌های مختلف نیز هست شاید این تصور ناخوشایند را در افکار عمومی تقویت کند که اینجا هرمزگان و بندرعباس و شهر مرزی است و این موارد هم قابل توجیه.

==========

نگارنده علی نظری

==========

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول