اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

پلمپ 21 واحد عرضه مرغ زنده در قروه / تشدید برخورد با متخلفان صنفی

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه از پلمپ 21 واحد عرضه مرغ زنده در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

پلمپ 21 واحد عرضه مرغ زنده در قروه / تشدید برخورد با متخلفان صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده در جلسه تعزیرات حکومتی این شهرستان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 14 واحد در یک اقدام ضربتی طی سه روز گذشته پلمپ شده است.

وی از تشدید برخورد با متخلفان صنفی و اقتصادی با افزایش جرایم نقدی در این شهرستان هم خبر داد و گفت: به منظور نظارت هرچه بیشتر بر روند عرضه کالا و خدمات، ناظران افتخاری از ادارات دیگر شهرستان به کار گرفته خواهند شد.

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به تشکیل 895 فقره پرونده تعزیراتی در زمینه تخلفات صنفی گفت: از این تعداد 882 فقره مختومه شده است.

شیخی‌زاده با اشاره به وجود هزار و 195 پرونده راکد در 2 سال گذشته در تعزیرات حکومتی این شهرستان گفت: با همت مسئولان جدید این نهاد، 695 پرونده رسیدگی و از سیستم ثبت تعزیراتی خارج شده است و 500 پرونده در دست رسیدگی و صدور احکام است.

فرماندار قروه با انتقاد از عدم بازدارندگی جرائم مالی صادره برای متخلفان گفت: استفاده از اهرم‌های تشویقی و تنبیهی برای اصناف منصف و متخلف باید در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی قرار گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای نظارت مطلوب بربازار مصرف گفت: با نظارت دقیق، بازرسی مستمر و افزایش میزان جرائم و به روزرسانی نرخ جریمه‌های نقدی باید زمینه سواستفاده‌های اقتصادی کاهش یابد.

شیخی‌زاده با تاکید بر اجرایی شدن احکام صادره از سوی تعزیرات حکومتی و برخورد قاطعانه با متخلفان گفت: تا کنون دو نفر از متخلفان صنفی به دلیل سواستفاده های اقتصادی جلب شده و در زندان به سر می‌برند.‌

وی از تشکیل 51 فقره پرونده قاچاق کالا در 9 ماه نخست امسال نیز خبر داد و افزود: در این مدت 6 هزار و 199 بطری مشروبات الکلی، 2 هزار و 134 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره، 56هزار و 135 پاکت سیگار، 47 قبضه اسلحه و 14 هزار و 714 حلقه لوح فشرده غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی از تشکیل 29 فقره پرونده تخلفات بهداشتی اصناف نیز خبر داد و افزود: از این تعداد 18 فقره منجر به صدور حکم با جریمه نقدی 14 میلیون ریال شده است.

فرماندار قروه در پایان خواستار پلمپ اصناف متخلف از سوی اجراییات دادگستری شهرستان شد و تاکید کرد: باید با کسانی که از پذیرفتن قانون سر باز می‌زنند و درصدد دور زدن قانون هستند برخوردهای شدیدتری صورت گیرد.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول