اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان خبر داد

برخورد با 21 مورد گران فروشی نمایندگی خودرو در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان از برخورد و تشکیل 21 پرونده گران فروشی و تقلب نمایندگی‌های خودرو در رشت خبر داد.

برخورد با 21 مورد گران فروشی نمایندگی خودرو در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا حسینیان عصر امروز در جریان آغاز طرح ضربتی نظارت و بازرسی با اشاره به فعالیت بازرسان در 42 گروه کالایی، اظهار کرد: سامانه 124 آماده دریافت شکایات مردمی است.

وی با بیان اینکه با هرگونه تقلب، کم‌فروشی و گران فروشی برخورد قانونی می‌شود، گفت: 21 پرونده گران فروشی و تقلب نمایندگی مجاز فروش خودرو به ارزش چهار میلیارد و 794 میلیون و 26 هزار 540 ریال تشکیل و به تعزیرات استان ارجاع داده شده است.

رئیس اداره بازرسی گیلان درباره بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای گیلان افزود: از مهر امسال تا دی ‌ماه 49 پرونده احتکار و گران فروشی به ارزش 10 میلیارد و 426 میلیون و 850 هزار و 693 ریال تشکیل و به تعزیرات استان به منظور صدور حکم ارسال شده است.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان به عنوان ناظران عالی و چشمان تیزبین دولت در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی جامع و تدوین اولویت‌های کالا و خدماتی برای بازرسی مناسب با معیارهای مورد نظر و رسیدگی به تخلف صورت گرفته درباره کالای با نظارت و خدمات مشمول در چارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط از اولویت اصلی اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق در گیلان است.

حسینیان با تأکید بر فعالیت شبانه ‌روزی سامانه 124، خاطر نشان کرد: گران فروشی، فروش اجباری، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و صدور نکردن فاکتور عمده‌ترین تخلفاتی است که در تماس با سامانه 124 اطلاع داده شد.

*بازرسی از 346 نانوایی در رشت

وی با بیان اینکه بر 346 نانوایی رشت بازرسی صورت گرفته است، یادآور شد: در مجموع 182 تخلف با ارزش ریالی 121 میلیون و 231 هزار و 100 ریال پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس اداره بازرسی گیلان به فعالیت یک‌ هزار ناظر استانی، اذعان کرد: ناظران افتخاری چشمان دولت در زمینه کنترل و نظارت بر بازار هستند که وظیفه مهم و سنگینی را در این زمینه و حفظ حقوق مصرف کنندگان به‌عهده دارند.

وی اضافه کرد: این افراد می‌توانند با رصد بازار و ارائه گزارش‌های مختلف در زمینه وضعیت عرضه و توزیع کالا و یا تخلف واحدهای اقتصادی، دولت را در زمینه نظارت بر بازار و اجرای هرچه بهتر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یاری دهند.

حسینیان با بیان اینکه پرونده گران فروشی گاز مایع در رشت تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: این پرونده‌ها شامل 13 هزار و 188 سیلندر گاز مایع با ارزش ریالی 670 میلیون و 900 هزار و 400 ریال است.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول