اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

در آینده کشورهای تحریم کننده ایران در توسعه روابط با ما با یکدیگر رقابت خواهند‌ کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انسجام ملی سبب می‌شود که حقوق ایران در مذاکرات به رسمیت شناخته شود و همان کشورهایی که امروز ما را تحریم می‌کنند در توسعه روابط با ایران، با یکدیگر رقابت خواهند‌ کرد.

در آینده کشورهای تحریم کننده ایران در توسعه روابط با ما با یکدیگر رقابت خواهند‌ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رامین مهمانپرست عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌رضوی که در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، در ارتباط با پیشنهاد شش ‌ماده‌ای ایران که بهترین راه‌حل برای آرامش و جلوگیری از درگیری‌ها است، اظهار کرد: امروز سوریه راه حل نظامی ندارد و بهترین راه حل برای آرام شدن درگیری‌های این کشور پیشنهاد شش ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران است که بیشتر کشورهای همسایه با آن موافقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: کشور سوریه با یک فتنه بزرگ روبه‌رو شد که با استفاده از گروه‌های مسلح، تروریست‌ها و نیروهای کشورهای منطقه برای سقوط این کشور و دولت آن همکاری کردند اما بعد از 20 ماه هدف آنها به نابودی کشیده شد.

مهمانپرست بیان کرد:‌ بعد از ورود به الجزایر و به نتیجه نرسیدن از این مسیر، با تمام امکانات و پیش‌بینی تمامی مواضع وارد سوریه شدند که اگر به اهداف برنامه‌ریزی شده خود می‌رسیدند، می‌توانستند زنجیره‌ای از مقاومت را به وجود آورند و سراغ هدف‌های دیگر خود مانند ایران می‌آمدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با فتنه 88 و جنگ روانی استکبار علیه ایران، خاطر نشان کرد: فتنه 88 و انتخابات رئیس‌جمهوری نخستین امید دشمن در سال‌های پس از انقلاب برای بر هم زدن نظام اسلامی ایران بود که امیدش در برابر وحدت و انسجام مردم ایران با شکست روبه‌رو شد.

وی تاکید کرد: دشمنان توطئه‌ها و فتنه‌هایی را طراحی کرده‌اند که بتوانند ملت ایران را از درون با مشکل روبه‌رو کنند اما آنها ملت ایران را نشناخته‌اند و به همین سبب همیشه با مشکل روبه‌رو می‌شوند و به اهداف تاریک خود نمی‌رسند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تنها نقطه امید دشمن برای نابودی ایران است، اظهار کرد: آمریکا و نظام سلطه تمام فشارهای خود را اعم از فشارها و تحریم‌های اقتصادی تا زمان انتخابات بر روی ملت ایران به کار می‌گیرند تا مردم را با دوگانگی و اختلاف نظر روبه‌رو کنند تا خود به اهدافشان برسند.

مهمانپرست در ادامه افزود: مردم ایران راه توانایی، وحدت و اقتدار خود را پیدا کرده‌اند و باید با دقت در این مسیر پیچیدگی‌های حساس را پشت سر بگذارند و فتنه‌های دشمن را مدیریت کنند و راه نفوذ را از آنان بگیرند.

وی عنوان کرد: فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها تنها از روی خصومت و کینه‌ورزی علیه این ملت و به قدرت نرسیدن جهان اسلام است و بحث هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای کینه‌ورزی‌های آنان است چرا که ایران خود سردمدار خلع سلاح هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اگر بتوانیم سیاست خارجی کشور را با کمک تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مسیر تحولات منطقه‌ای به نفع ملت‌ها پیش ببریم و نگذاریم فتنه‌ها درون کشورها شکل بگیرد، می‌توانیم در صحنه‌های منطقه‌ای به یک قدرت تبدیل شویم.

مهمانپرست تاکید کرد: مردم باید 22 بهمن سال جاری را که پیش قدم حضور فعال و منسجم آنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است به شکل پرشور و استواری برگزار کنند و اجازه حضور و نفوذ دشمنان را به کشور ندهند.

وی در ادامه افزود: مردم باید بتوانند در مقابل تحریم‌های دشمن که هر لحظه تشدید می‌شود، ایستادگی کنند چرا که آنان با برنامه‌ریزی به اثرات آن بر اقتصاد کشور و تحت فشار قرار گرفتن مردم می‌اندیشند و تصور می‌کنند اعتراضات مردمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌تواند سبب نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: باید اقتدار ملی به اوج خود برسد و یک ملت منسجم و مقتدر که پشت سر رهبری ایستاده است را به جهانیان نشان دهیم تا بتوانیم نوع برخورد و سیاست‌گذاری آنان را در قبال ایران تغییر دهیم.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه اوج اقتدار ملی باید در انتخابات ریاست جمهوری خود را نشان دهد، گفت:‌ 22 بهمن پیش‌قدم این حضور است و باید با تمامی 22 بهمن‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار شده متفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: حضور پرشور مردم بیانگر آن است که در اوج فشارهای اقتصادی دشمنان نظام ،باز هم ملت پای نظام، رهبری و استقلال کشور ایستاده و این امر خود یک آمادگی برای حضور یکپارچه در انتخابات سال 92 است.

وی با تاکید بر اینکه توانایی مدیریت منطقه برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: انسجام ملی و توانایی مدیریت منطقه می‌تواند سبب این شود که حقوق ایران در مذاکرات به رسمیت شناخته و تحریم‌ها برداشته شود، آن موقع، همان کشورهایی که امروز ما را تحریم می‌کنند به یقین در توسعه روابط با ایران، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/70018/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول