اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سنندج:

دشمنان درصدد گرفتن شعار انقلابی از جوانان هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت:دشمنان با هجمه‌فرهنگی درصدد گرفتن شعار انقلابی از جوانان ایران هستند.

دشمنان درصدد گرفتن شعار انقلابی از جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی امروز در جنگ شادی سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای بازگو کردن حقایق انقلاب اسلامی برای نسل جوان است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از افراد در آن سوی مرزها هزینه‌های بسیاری متحمل می‌شوند که شعار انقلاب را از نسل‌ امروز بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج گفت: مجموعه سپاه به عنوان حلقه اتصال انقلاب اسلامی و نسل اول انقلاب باید اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب را به نسل جوان انتقال دهد.

یوسفی اضافه کرد: جوانان نسل اول در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و با حفظ آرمان‌های انقلاب موجب بالندگی و ارتقاء علمی، سیاسی، هسته‌ای و نظامی ایران شدند.

وی یادآور شد: دشمن با هجمه‌های فرهنگی در پی ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی است و جوانان باید با آگاهی و بصیرت انقلابی فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند.

* برخی جوانان امروز با دین بیگانه شده‌اند

در ادامه این مراسم یکی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان با اشاره به جایگاه خانواده‌ها برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب به نسل جوان، تصریح کرد: امروز اسلام و انقلاب اسلامی در عرصه جهانی جایگاه خود را شناخته و مستحکم‌تر کرده است.

علیرضا حسینی اضافه کرد: مسایل فرهنگی و ضد فرهنگی در عرصه رسانه و ماهواره و اینترنت بیداد می‌کند و این معضل فرهنگی خانواده‌های کشورمان را تحت‌شعاع خود قرار داده است.

وی با اظهار تاسف از بیگانه‌شدن برخی جوانان امروز با دین خاطر نشان کرد: برخی جوانان امروز با تحت تأثیر پذیرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت از دین فاصله گرفته‌اند.

به گفته این استاد دانشگاه در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های فرهنگی و وجود 17 هزار کانال ماهواره‌ای و دریافت 2 هزار کانال برنامه در کشورمان جوانان ما با معضلات ضد فرهنگی زیادی روبرو هستند و به همین دلیل برخی از آنها با دین و قرآن بیگانه شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده کمتر از  3.3 درصد برنامه‌های ماهواره مفید است که اکثر مردم از آنها استفاده نمی‌کنند و 30 درصد برنامه‌ها به تبلیغ مد و مدگرایی و پوشش غربی که بیشتر مردم درگیر آن هستند، می‌پردازد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای از جوانان معنای واقعی زندگی را از دست داده‌اند، افزود: نسل امروز بر خلاف نسل‌های گذشته در سایه وجود امکانات و پیشرفت‌های تکنولوژی آسایش دارند اما آنچنان از آرامش نسل گذشته برخوردار نیستند چرا که مدام درگیر مسایل روزمره و پدیده‌های ضد‌فرهنگی عصر‌ حاضر هستند.

این استاد دانشگاه در پایان یکی از مهم‌رین موانع بر سر راه جوانان امروزی را ناآشنایی آنان با مسایل دینی و مذهبی عنوان کرد و گفت: از راهکارهای اساسی برای حل این معضل بازگشت به ارزش‌های دینی و عجین کردن جوانان و نوجوانان با مسایل دینی و باورهای اسلامی است.

گفتنی است در این مراسم چندین برنامه شاد و مفرح مانند سرود، نمایش طنز و مسابقه برای کودکان برگزار و به قید قرعه به 18 نفر جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول