اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر بسیج دانشجویی دشتستان و تنگستان:

دانشجو همواره باید در نوک پیکان مبارزه با دشمنان باشد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های دشتستان و تنگستان گفت: سعی شود روحیه پیشروی برای قشر دانشجو همیشه محفوظ بماند و دانشجو باید همواره احساس کند که نوک پیکان حرکت عمومی در مبارزه علیه دشمنان است.

دانشجو همواره باید در نوک پیکان مبارزه با دشمنان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدجواد مهدوی‌مرتضوی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اهرم اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی، رژیم شاه که نقش دانشجویان را در وقایعی چون ملی شدن صنعت نفت ایران مشاهده کرده بود، تلاش کرد دانشگاه‌ها را کاملا تحت ‌کنترل درآورد و از طرف دیگر، رژیم در کنار اشاعه فساد در جامعه می‌کوشید تا غرب‌زدگی را نیز در میان دانشجویان با شدت بیشتری ترویج کند با وجود این، دانشجویان ایرانی با مشاهده اختناق، استبداد و فقر و تبعیض حاکم بر جامعه، مخالف رژیم بودند، از آن مهمتر، هنگامی که آنها وابستگی و تسلیم رژیم شاه در برابر غرب به ویژه آمریکا را مشاهده می‌کردند، بیشتر برانگیخته می‌شدند.

وی افزود: دانشجویان با سیاسی کردن توده‌های مردم، افشای ماهیت وابسته و سرکوب‌گرانه رژیم ستم‌شاهی در مجامع بین‌المللی و نیز کشاندن دامنه اعتراضات دانشجویی به میان مردم، نقش موثری در پیدایش و پیروزی رادیکالیزم مذهبی در سال‌های 56 و 57 تحت رهبری امام خمینی(ره) بر عهده داشتند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های دشتستان و تنگستان اظهار داشت: در واقع دانشجویان در زمان قبل از انقلاب به عنوان آگاهی‌دهنده جامعه به ایفای نقش می‌پرداختند، به این معنی که این قشر روشنگر با آگاهی کامل از فساد موجود در رژیم پهلوی در واقع نقش پیغامبری را ایفاء می‌کردند.

مهدوی مرتضوی با توصیه دانشجویان به افزایش علم‌اندوزی و خدمت به نظام و انقلاب و پاسداشت خون شهدا اظهار داشت: قدرت ایمان خود را حفظ و تثبیت کنید و سعی شود روحیه پیشروی برای قشر دانشجو همیشه محفوظ بماند و دانشجو باید همواره احساس کند که نوک پیکان حرکت عمومی در مبارزه علیه دشمنان است.

مهدوی مرتضوی با توصیه این نکته که برای شناخت انقلاب باید ابتدا اندیشه‌های ناب امام را بشناسیم و بعد روی آن بجنگیم، گفت:‌ دانشجویان امروز و آینده ، سرمایه امیدبخش اسلام و کشورهای اسلامی هستند و این دانشجویان هستند که با تعهد، استقامت و پایداری می‌توانند کشتی نجات امت اسلامی و کشورهای خود باشند.

مهدوی مرتضوی همچنین به جنگ نرم دشمنان علیه ملت ایران اشاره و تأکید کرد: دانشگاهیان در خط مقدم مبارزه با دشمنان قرار گرفته‌اند و باید با مسلح کردن خود به سلاح علم وایمان ناب اسلامی این حرکت خزنده آنان را ناکام بگذارند.

مهدوی مرتضوی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی ایران، بدون تردید در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش پر اهمیتی داشته و دارد گفت: دانشجویان باید همواره بر عمل به اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای امام خامنه‌ای اصرار و اهتمام داشته باشند، زیرا دانشجو هم آرمان‌خواه، عدالت جو و ظلم ناپذیر است و هم با بهره‌گیری از جوهره جستجوگری، پرسشگری و دانشجویی مسلح به سلاح دانش است که موثرترین سلاح برای مقابله با هجمه‌های سخت و نرم امروزی است.

وی ادامه داد: بدون شک حراست و محافظت از ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای است که بر عهده همگان از مسئولان نظام گرفته تا عموم مردم و به ویژه دانشجویان است.

انتهای پیام/66006/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول