اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست «آلودگی آب‌های زیرزمینی اطراف شرکت سرب»

‌استاد دانشگاه: آب شرب زنجان آلوده به سرب نیست/ مکان‌یابی کارخانه‌ غیر‌منطقی است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: با توجه به پژوهش‌های انجام شده در خصوص کارخانه سرب و روی زنجان، آب شرب زنجان آلوده به سرب نیست.

‌استاد دانشگاه: آب شرب زنجان آلوده به سرب نیست/ مکان‌یابی کارخانه‌ غیر‌منطقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان بعدازظهر امروز در نشست «آلودگی آب‌های زیرزمینی اطراف شرکت سرب و روی و آب شرب زنجان واقعیت علمی با بزرگنمایی» اظهار کرد: استان زنجان به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی به ویژه سرب و روی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اثرات و بازتاب وجود این صنعت در استان زنجان بر کسی پوشیده نیست، افزود: وجود فلزات سنگین در همه جوامع در دهه‌های اخیر مورد توجه بوده است.

*مضرات زیست‌محیطی سرب همواره مورد توجه است

این استاد دانشگاه گروه علوم شیمی دانشگاه زنجان با اشاره به اثرات سرب و روی در محیط زیست و زندگی انسان‌ها، خاطرنشان کرد:‌ در کنار مطلوبیت اقتصادی، مضرات زیست‌محیطی این ماده معدنی همواره مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان غنای معادن توجه دوچندانی را ایجاد کرده است، افزود: با توجه به اینکه قرن 21 قرن منازعات کشورها بر سر آب است، افزود: لذا بررسی آب‌های صنعتی، کشاورزی و شرب تاثیر مستقیمی بر روی سلامت انسان دارد و پایش آن یکی از موارد مهم و دغدغه‌های جوامع بشری است.

یافتیان با اشاره به بررسی نشریه‌ها و مطبوعات استان در خصوص اثرات سرب و روی در استان خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات در این خصوص نباید با محدودیت همراه باشد.

*نتایج نشریه‌ها ارزشمند اما در حین حال محدود بود

وی با بیان اینکه پرداختن نشریات و مطبوعات به این موضوع بسیار مهم و مورد توجه است، افزود: نتایج نشریه‌ها ارزشمند اما در حین حال محدود بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نباید چنین موضوعاتی موجب ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی شود، افزود: اگر چه باید حساسیت‌های لازم در این زمینه باشد اما باید واقعیت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی برای رفع دغدغه‌های آلودگی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با تکیه به چنین نیرویی دغدغه مردم در این زمینه حل شود.

یافتیان از ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات سرب و روی زنجان خبر داد و افزود: نتایج تحقیقات دانشگاه زنجان به مسئولان استانی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه شناخت آلودگی بدون ارائه راهکار صورت نمی‌گیرد، افزود: پاسخ به دغدغه‌های مردم از موضوعات مورد توجه دانشگاه است.

انتهای پیام/73003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول