اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از جمع‌آوری قاطعانه کارخانه‌های شن و ماسه از بستر رودخانه

نوای زیبای حیات به رودخانه «بشار» بازگشت

خبرگزاری فارس: پس از جمع‌آوری کارخانه‌های شن و ماسه از بستر رودخانه بشار این رودخانه جان دوبار‌ه‌ای گرفته و همه این حیات را بیش از هر چیز مدیون اقدام صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند.

نوای زیبای حیات به رودخانه «بشار» بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وجود کارخانه‌های شن و ماسه در کنار رودخانه بشار سال‌ها بود مشکلات فراوان زیست‌محیطی را برای منطقه و این رودخانه به موجود آورده بود در اقدامی قابل تحسین استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد صحنه شد و اعلام کرد: واحدهای غیر‌مجاز که به محیط زیست و منابع طبیعی و آینده مردم لطمه وارد می‌کنند باید هرچه سریع‌تر از بستر رودخانه بشار جمع‌آوری شوند و به جای دیگر انتقال یابند.

همانگونه که می‌دانید، تمامی آفریده‌های خدا به نحوی شاکر و سپاس‌گزار آفریدگار خود هستند، بعد از چندین سال تاکنون که به صورت تفریحی و گشت‌گذار جای جای رودخانه بشار را در مسیر جاده یاسوج به اصفهان نظاره می‌کردیم، متوجه کار بزرگ و قابل تقدیری که از جمع‌آوری و انتقال سنگ‌شکن‌ها به طور‌ استاندارد و غیراستاندارد از بستر رودخانه بشار، شن و ماسه بهره‌برداری می‌کردند، شدیم.

آب رودخانه بشار زلال و آبی که مثل 20 سال بیش که که به یاد داریم به صورت طبیعی شده و تمام ما‌هیان و آبزیان که دارای آبشش و بدون آبشش زندگی خود را از آن به دست می‌آوردند، معلق‌زنان در آن آب زلال به دنبال روزی خود هستند، با چشمانی باز  زیر عمیق‌ترین تا کم‌عمق‌ترین جای این رودخانه و هر کدام با لباس نو مشغول شکرگزاری بودند این همه خوشحالی موجودات خداوند مرا بر این واداشت تا از استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید حسین صابری برای یکی از نمونه‌های کاری ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

---------------------------------

یادداشت از شیرخان جمشید‌تبار

---------------------------------

انتهای پیام/82009/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول