اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه شیرکده کاشان خبر داد

افتتاح مجهزترین کارخانه صنایع پودری ایران در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه شیرکده کاشان از افتتاح و بهر‌ه‌برداری از مجهزترین کارخانه صنایع پودری ایران در شهرستان کاشان خبر داد.

افتتاح مجهزترین کارخانه صنایع پودری ایران در کاشان

جواد کارگرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این کارخانه که در مجموعه شیرکده تأسیس شده با استفاده از خط کامل تکنولوژی پیشرفته‌ هرگونه امولسیون مواد جامد محلول در آب را تبدیل به پودر می‌کند.

وی افزود: در این طرح علاوه بر فرآوری شیر به شیر خشک، 92 محصول پودری از شیر تا انواع آب میوه‌جات تبدیل به پودر خشک و به بازار فروش عرضه می‌شود.

این مسئول همچنین یکی از تولیدات مهم این طرح را بتاکاروتن اعلام کرد و گفت: بتاکاروتن مواد زرد رنگی است که در تولید ماکارونی، روغن نباتی و نوشابه‌های زرد رنگ از آن استفاده می‌شود.

به گفته وی، بتاکاروتن از جلبک گرفته می‌شود که برای تهیه آن نیاز به استخرهای بزرگ آب برای تولید این مواد در کنار طرح است. 

وی همچنین با اشاره به اینکه همه کارخانه‌های تولید شیر در کشور از خط تولید شیر خشک نیز بهر‌ه‌مند هستند، بیان داشت: با این وجود در این طرح از متعلقاتی استفاده شده که در کشور سابقه نداشته و برای نخستین بار در این طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل کارخانه شیر پاستوریزه شیرکده کاشان در ادامه با اشاره به میزان بالای  مصرف انرژی برق و گاز در این صنعت ابراز داشت: برای خط تولید این پروژه علاوه بر مصرف گاز، یک مگاوات برق خریداری شده است.

کارگرنژاد یادآور شد: برای این طرح تاکنون 35 میلیارد تومان هزینه شده است و برای بهره‌برداری نهایی از این پروژه به 7 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی از این طرح به عنوان مجهزترین کارخانه صنایع پودری در کشور نام برد و گفت: دیگر کارخانه‌های مشابه در کشور تمامی قسمت‌های کامل خط تولید را ندارند اما این کارخانه دارای تمامی بخش‌های تولید است.

این کارآفرین کاشانی افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح برای  500 نفر به صورت مستقیم و حدود 5 هزار نفر غیرمستقیم اشتغا‌‌ل‌زایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تولید آزمایشی کارخانه صنایع پودری کاشان آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح همزمان با ایام‌الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی و شهرستان کاشان به بهره‌برداری می‌رسد. 

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول