اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

اخذ سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی / زنجان قطب زراعت چوب

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از قطب‎های زراعت چوب در کشور محسوب می‏شود.

اخذ سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی / زنجان قطب زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری شامگاه سه‎شنبه در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: تامین اراضی مورد نیاز برای بخش‎های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد و توسعه تفرجگاه‏ها و کنترل رسوب و توسعه آبخیزداری از وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 300 هکتار زمین برای بخش صنعت استان زنجان تامین شده است، خاطرنشان کرد: 25 هزار و 217 هکتار نیز به منظور توسعه بخش کشاورزی در استان توسط اداره کل منابع طبیعی به این بخش اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 612 هکتار زمین برای بخش خدمات در استان زنجان تامین شده است، تصریح کرد: در 11 شهر استان زمین‎هایی برای احداث واحدهای مسکن مهر واگذار شده است.

*98 درصد از اراضی ملی زنجان سند دارند

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای 98 درصد از زمین‏ها و اراضی ملی سند مالکیت اخذ شده است، اضافه کرد: 400 هزار هکتار زمین نیز به بهره‎برداران به منظور اجرای طرح‏های مرتع‎داری ارائه شده است.

اسکندری با بیان اینکه استان زنجان با داشتن 17 هزار هکتار اراضی زراعت چوب، یکی از قطب‎های این محصول در کشور به شمار می‏رود، ادامه داد: در حال حاضر سه پروژه آبخیز شهری در سطح استان اجرا می‏شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع شش پارک جنگلی در استان زنجان وجود دارد، اذعان داشت: سه مورد از این پارک‏ها در شهر زنجان ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اجرای هشت عملیات آبخوان‏داری و پخش سیلاب در استان زنجان خبر داد و افزود: 30 دستگاه بند خاکی نیز با ارتفاع 10 تا 37 متر در استان احداث شده است.

*ساماندهی 40 کیلومتر از رودخانه‏های زنجان

وی با اشاره به ساماندهی 40 کیلومتر از رودخانه‏های استان زنجان، اعلام کرد: عملیات آبخیزداری در استان به مساحت 300 هزار هکتار نیز اجرا شده است.

اسکندری همچنین اظهار داشت: 70 میلیون متر مکعب آب نیز توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استان در بخش کشاورزی به اتمام رسیده است، ادامه داد: بانک‏ها بیشتر پرونده‏های معرفی شده توسط این اداره کل را به دلیل نبود اعتبار نمی‏پذیرند.

انتهای پیام/73006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول