اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بستن مسیر جاده کارخانه کمپوست انجام شد

ممانعت روستاییان حوالی کمپوست بجنورد از انتقال زباله‌ها

خبرگزاری فارس: اهالی چهار روستای حوالی کارخانه بیوکمپوست بجنورد از آنچه که به عنوان آلودگی محیط اطراف روستا به خاطر فعالیت این واحد عنوان می‌کنند، از انتقال زباله‌های بجنورد به این کارخانه ممانعت کردند.

ممانعت روستاییان حوالی کمپوست بجنورد از انتقال زباله‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ده‌ها نفر از اهالی روستاهای اوزون بجه، قره‌لر، حمامی، چهاربرج بعد از ظهر امروز با بستن مسیر جاده منتهی به کارخانه از انتقال دست کم سه کامیون حامل زباله جلوگیری و اعتراض خود را به خاطر فعالیت این واحد اعلام کردند.

یکی از معترضان با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه بیوکمپوست سلامت مردم این روستاها را به خطر انداخته است، گفت: وجود بوی مشمئز کننده و حشرات سبب شده تا مردم با مشکلات جدی به ویژه در فصل گرما مواجه شوند.

وی که خواست نامش برده نشود، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌ها از طریق مراجع مختلف از جمله محیط زیست، فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط، لیکن تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

یکی دیگر از افراد حاضر در این باره می‌گوید: فاصله روستای ما با کارخانه کمپوست یک کیلومتر بوده و نباید محیط زیست مجوز احداث این واحد را در اطراف این روستا صادر می‌کرد.

وی که خود را یزدانی معرفی می‌کند، اظهار داشت: فعالیت این واحد علاوه بر مشکلات زیست محیطی، سلامت آب روستاهای منطقه را نیز به خاطر نفوذ پذیری شیر آبه زباله به خطر انداخته است.

به گزارش فارس، مدیرعامل کارخانه بیوکمپوست خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه یک سری اقدامات برای رفع برخی مشکلات در حال انجام است، افزود: سمپاشی مجموعه از جمله اقداماتی بوده که به زودی انجام خواهد شد.

علی‌اصغر بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: استفاده از EM را از دیگر راهکارها برای رفع مشکل بو و کاهش مشکلات زیست محیطی برای رفع مشکل این واحد عنوان کرد.

به گزارش فارس، کارخانه کمپوست بجنورد در 25 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

چهار شهرداری خراسان‌شمالی در  کارخانه کمپوست بجنورد که تیرماه امسال توسط وزیر کشور افتتاح شد، مشارکت دارند.

4 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی شهرداری‌های استان و 35 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای اجرای این پروژه صرف شده است.

بنا به اعلام مسئولان این واحد، ظرفیت بازیافت زباله در کمپوست بجنورد روزانه 250 تن زباله است، که با بازیافت زباله در این واحد سالانه از تخریب سه هکتار زمین برای دفن زباله جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ورود سالانه 33 میلیون لیتر شیرآبه زباله‌ها از جمله مزیت‌های راه‌اندازی این کارخانه در بجنورد عنوان شده است.

این واحد به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کمپوست شمال شرق کشور بوده که به روش ویندرو فعالیت دارد.

هم اکنون آموزش‌های تفکیک زباله و جمع آوری زباله خشک شهروندان از سوی سازمان مدیریت پسماند استان در حال انجام است.

انتهای پیام/63002/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول