اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف سربیشه خبر داد

افتتاح 7 طرح در هفته وقف در سربیشه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از افتتاح هفت طرح در هفته وقف در این شهرستان خبر داد.

افتتاح 7 طرح در هفته وقف در سربیشه

حجت‌الاسلام علی سنجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: سربیشه 420 موقوفه و 635 رقبه دارد و هفت بقعه متبرکه زیرپوشش سازمان اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.

وی شاخص‌ترین بقعه متبرکه خراسان جنوبی را بقعه متبرکه بی‌بی زینب خاتون(س) عنوان کرد و گفت: این بقعه در بخش مود سربیشه واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه بیشترین تعداد موقوفات این شهرستان در حومه شهر واقع شده است، تصریح کرد: موقوفات شامل سهام آب و اراضی از قنوات دستگرد، نوده، حسن‌آباد است که بر اثر خشکسالی‌های پی در پی این قنوات خشکیده و بدون استفاده است.

سنجری افزود: بیشترین موقوفات قنوات ششدانگ، بعد از بیرجند مربوط به سربیشه است که شامل چهار قنات ششدانگ است.

*70 درصد موقوفات سربیشه مربوط به عزاداری محرم است

وی یادآور شد: بیش از 70 درصد موقوفات این شهرستان وقف به اطعام و عزاداری در ایام محرم شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد پنج وقف جدید در این شهرستان به وقوع پیوسته اظهار امیدواری کرد: این تعداد تا پایان سال به 10 وقف جدید برسد که در این صورت نسبت به سال گذشته از رشد 50 درصدی در این ارتباط برخوردار خواهیم بود.

سنجری با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های عمرانی اوقاف سربیشه مربوط به بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان است، اضافه کرد: بقاع متبرکه طبق طرح جامع بقعه تعریف شده و انجام می‌شود که از ابتدای سال تاکنون حدود 200 میلیون تومان در بقاع متبرکه این شهرستان در بخش عمرانی هزینه شده است.

وی با اشاره به سرمای هوا متذکر شد: در حال حاضر به علت سرمای شدید این شهرستان پروژه‌ها تعطیل شده و بعد از مساعد شدن هوا فعالیت‌های عمرانی آغاز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: آثار و نتایج وقف شامل همه عرصه‌‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

سنجری ادامه داد: اگر نسبت به ترویج فرهنگ وقف توجه و در همه حوزه‌ها موقوفاتی ایجاد شود سبب می‌شود ثروت در سطح جامعه و در تمامی حوزه‌ها تعدیل و همه اقشار مردم در تمامی بخش‌‌ها از برکات موقوفات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مصارف موقوفات اظهار کرد: در سربیشه مصارفی که بیشتر مورد توجه باید قرار گیرد نیاز این شهرستان است که موقوفات جدید به طرف آن مصارف سوق داده شود مانند فعالیت‌های قرآنی، علمی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، موقوفات مربوط به تشویق نخبگان دانش‌آموزی، موقوفات حوزه ازدواج، اشتغال جوانان و کمک هزینه درمان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان را اقامه عزاداری در بقاع متبرکه شهرستان به مناسبت رحلت نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، برنامه محوری در بقعه متبرکه بی‌بی زینب خاتون(س)، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه شهرستان، برپایی نمایشگاه‌های پوستر و عکس به مناسبت هفته وقف، برگزاری همایش منطقه‌ای یاوران وقف در بیرجند، برگزاری طرح مودت و تجلیل از خیران بقعه‌ساز در امامزاده سید حامد علوی و مسجد مقدس حضرت ابوالفضل(ع) سربیشه دانست.

*هفت طرح در هفته وقف در سربیشه افتتاح شد

سنجری با بیان اینکه هفت طرح در هفته وقف در سربیشه افتتاح شد، تصریح کرد: این طرح‌ها شامل چهار باب زائرسرا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، بهره‌برداری از کمپینگ احداثی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، طرح مودت امامزاده سید حامد علوی با کمک 40 میلیون تومانی خیران و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با کمک 22 میلیون تومانی خیران به بهره‌برداری رسید.

وی در پایان یادآور شد: از 40 نفر از خیران طرح مودت امامزاده سید حامد علوی و سه نفر از خیران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/690014/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول