اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

انتخابات آزاد کلیدواژه‌ای که جعل شده ضد انقلاب است

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: کلیدواژه انتخابات آزاد، کلیدواژه جعل شده از سوی گروه‌های ضد انقلاب بود که سعی می‌کردند در آستانه انتخابات کشورمان را با آسیب‌های جدی روبرو کنند.

انتخابات آزاد کلیدواژه‌ای که جعل شده ضد انقلاب است

علیرضا زاکانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این کلید واژه را برای اولین بار گروه‌های ضد انقلاب و خارج‌نشین طراحی کرده و عده‌ای از افراد فتنه‌گر و منحرف نیز در داخل کشورمان آن را زمزمه و بازگو کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن و ضد انقلاب این اصطلاح را جعل کردند تا با استفاده از عناصر خود نظیر سلطنت‌طلب‌ها که خاضع و خاشع بیگانگان و گروه‌های مخالف نظام اسلامی بودند، بتوانند از این طریق نفوذ خود را عملیاتی کنند تا همانگونه که در آستانه انتخابات 88 با طرح موضوع کمیته صیانت از آرا فضا را ملتهب کردند، در سال 92 نیز بتوانند فضای فتنه دیگری را برپا کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین و برخی گروه‌های داخلی با به کار بردن چنین واژه‌ای عملاً به جمهوری اسلامی ایران دروغ‌های بزرگی را منتسب کردند در حالی که در 34 سال گذشته انتخابات آزاد چه در دوران هاشمی، چه خاتمی و چه احمدی‌‌نژاد با حضور آحاد مردم در این کشور صورت گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه به کار بردن این واژه‌ها در خصوص انتخابات ایران اسلامی اسباب تعجب همگان است، گفت: این بزرگترین ظلم در حق مردم و جمهوریت نظام اسلامی است که بخواهیم موضوع انتخابات آزاد را برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: با مسیری که دنبال می‌کنیم امیدواریم تا روز انتخابات با شناسایی غفلت‌ها و همچنین ترفندهای استکبار جهانی فضای انتخابات آرام و کم تنشی را در کشور برقرار کنیم.

هاشمی با طرح استانداردسازی قوانین در مسیر خواسته دشمن گام برمی‌دارد

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هاشمی نیز با طرح موضوع استاندارد‌سازی قوانین در کشور خوشایند عناصر بیرونی زمزمه‌هایی را در مخالفت با نظام اسلامی مطرح می‌کند که امیدواریم طرح این موضوع بهانه‌ای به دشمن ندهد چرا که آنها منتظر بهانه‌جویی هستند تا استقلال نظام جمهوری اسلامی ما را زیر سئوال ببرند.

زاکانی افزود: چگونه است که جمهوری اسلامی ایران که با 98.2 درصد آرای مردم در 12 فروردین تثبیت شده و امام راحل به خواست مردم حکومتی الهی تشکیل داده است، امروز با طرح چنین موضوعاتی بهانه‌ای به دست دشمنان می‌افتد تا بتوانند ادعای خود را همسو با شعارهای رنگین داخلی پیگیری کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: آنچه در سال 88 و به عنوان فتنه اتفاق افتاد واقعاً جای تاسف بود که البته بنده بارها اعلام کردم هم اتهام‌زنی موسوی و هم احمدی‌نژاد در مناظرات کار مناسب و مطلوب نبوده بلکه یک رفتار ضد اخلاقی به شمار می‌رود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه موسوی و کروبی با بستن دروغ، تقلب، کشته‌سازی جعلی و همچنین برخی اقدامات ضد ارزشی سعی کردند تا مسائلی را به نظام نسبت دهند که هیچ خوشایند این ملت نبوده است، ادامه داد: این افراد کشته‌سازی متعدد و 72 نفری را به صورت جعلی به نظام نسبت دادند و حتی با برگزاری مراسم‌ها و یادبودها برای افرادی که کشته نشده بودند سعی کردند انقلاب اسلامی را با پرداخت هزینه‌های سنگین روبرو کنند.

زاکانی ابراز داشت: مگر نه این است که در سال 88 کروبی با تهمت، تجاوز و دروغ کشور را در آستانه التهاب قرار داد تا شاید بتواند با به میان کشیدن ماجرای کهریزک که کار عده‌ای افراد افراطی و دست نشانده بود اصالت جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال ببرد.

وی همچنین تاکید کرد: ما بارها از ماجرای کهریزک اعلام بیزاری کردیم و یادآور شدیم این رفتارها خارج از منطق اصولگرایی است و نباید چنین رفتارهای زشتی را به نام نظام و به پای این ملت نوشت.

هدفمندی یارانه‌ها باید در ریل کارشناسی دنبال شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادامه فرایند اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها امر علمی، کارشناسی شده و دقیق در مسیر اهداف اقتصادی نظام اسلامی بود، اما جای تاسف آنجاست که این قانون مصوب مجلس به صورت ناقص اجرا شد.

زاکانی یادآور شد: به دلیل ناقص اجرا شدن این قانون شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و نامناسب بودن عرصه تولید و گاه توزیع بودیم که کارشناسان تاکید می‌کنند ترمیم بخش اول نیاز ضروری است و برای اجرای مراحل بعدی باید ضعف‌ها و مشکلات به ویژه تثبیت قیمت ارز باید به صورت دقیق صورت گیرد تا نوسانات بازار به حداقل برسد.

امیدواریم مرتضوی طبق قانون محاکمه شود

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد دستگیری سعید مرتضوی خاطرنشان کرد: بنده از سال 88 که طرح تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی را در دستور کار قرار دادم و در کنار آن به موضوع تخلفات دانشگاه آزاد و آزمون‌های برگزار شده آن پرداختم با شخصیت سعید مرتضوی آشنایی پیدا کردم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در تحقیق و تفحصی که در آزمون دستیاری و تخلفات رخ داده در آن داشتم متوجه شدم که در 22 استان کشور وزارت بهداشت وقت دچار تخلف آشکار در آزمون دستیاری شده که خود آقایان وزارت بهداشت وقت در سال 82 ما را در انجام این تحقیق و تفحص یاری نکردند.

زاکانی افزود: در بررسی که از وضعیت آزمون دستیاری پزشکی از 22 استان کشور و بررسی دقیق هفت استان انجام شد متوجه شدیم که 64 نفر در این آزمون با نارضایتی و همچنین موارد تخلفات متعدد روبرو بودند که ما سعی کردیم این موضوع را به جد در سایر حوزه‌ها نیز پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: از سال 77 در کشور خرید و فروش سئوالات آزمون دستیاری ادامه داشته و در این فاصله که زمان حاکمیت دوم خردادی‌ها بود، متوجه شدیم که بیشترین آسیب‌ها و انحرافات در آزمون و حتی کنکور دانشگاه آزاد صورت گرفته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: به دنبال آشکار شدن ابعاد جدیدی از این موضوع و سوءاستفاده‌های اطرافیان جاسبی به یکباره با تغییر قاضی پرونده روبرو شدیم به طوری که با آمدن سعید مرتضوی به یکباره پرونده‌های رسیدگی به تخلفات 15 استان کشور مختومه شد و از این جا منشأ اختلاف جدی ما با مرتضوی آغاز شد.

زاکانی گفت: مرتضوی سعی کرد در مسیری غیر از عدالت گام برداشته و در مخالفت با برنامه‌های تحقیق و تفحص ما انواع کارشکنی‌ها را انجام دهد به طوری که این کش و قوس ما در قالب صدور چندین بیانیه و نامه‌های پی در پی از طریق رسانه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت به طوری که در یکی از این نامه‌نگاری‌ها شاهد پاسخ هتاکانه مرتضوی بودیم.

وی گفت: بعد از این ماجرا و بیان مسائل مختلف بنا به پیشنهاد رئیس سابق قوه قضاییه بین ما پنج نفر حکم قرار گرفت و در یک نشست هشت ساعته سعی کردیم موضوعات و موارد را مطرح کنیم، ولی به رغم محکوم شدن مرتضوی وی هیچ وقت زیر بار مسائل مطرح شده نرفت و مسائل را از طرق دیگر پیگیری کرد.

نماینده مردم اردبیل اذعان داشت: در این مدت مرتضوی سعی کرده به هر نحو ممکن به بی‌عدالتی و بی‌‌قانونی دست بزند که در نهایت دیروز متوجه شدیم از سوی قوه قضاییه دستگیر شده که امیدواریم منطبق بر عدالت و قانون حکمی برای او صادر شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول